خبرهای داغ:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان از اجرای ٣٢٦نمایش و تولید١٢٤ اثر هنری در سال گذشته خبر داد و گفت: سال ۹۵، سال پر برنامه‌ای برای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بود.
کد خبر: ۸۸۵۸۹۰۰
|
۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از گرگان، حجت الاسلام علی اصغر فضیلت در مراسم گرامیداشت روز جهانی تئاتر استان، افزود: اجرای تئاتر خیابانی با موضوع قرآن و عترت، جشنواره تئاتر ملی اتود، جشنواره تئاتر استانی و امیدهای جوان از جمله برنامه های هنری این اداره کل در سال گذشته بوده است.

وی به تغییرات در ساختار انجمن نمایش ظرف ٣سال گذشته اشاره کرد و گفت: تلاش‌های زیادی برای تشکیل ساختار جدیدی از انجمن نمایش انجام شد بر همین اساس، این انجمن در مدت ۱۷ ماه گذشته توانست اقدامات خوبی انجام دهد.

حجت‌الاسلام فضیلت ضمن تاکید به اهمیت و تاثیرگذاری تولید آثار نمایشی در جامعه، اظهار کرد: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری بر اقتصاد مقاومتی، آثاری با این موضوع تولید شد.

وی با بیان اینکه هنر سفارش بردار نیست، افزود: هرچند تولید اثر هنری با موضوعی مشخص که به هنرمند می دهیم، قدری دشوار است اما با اینحال از ظرفیت انجمن نمایش برای تحقق این خواسته در راستای تاثیرگذاری بر جامعه استفاده می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در ادامه به نقشه راه شورای فرهنگ عمومی استان و اولویت هایی که برای آنها تعیین شده اشاره کرد و گفت:هیات مدیره انجمن نمایش هم باید نقشه راه و اولویت های خود را مشخص کرده و به هنرمندان ارائه دهد.

وی در خاتمه با بیان اینکه توجه به امر پژوهش باید در دستور کار قرار گیرد، گفت: هر فعالیتی که انجام شود و پژوهش محور نباشد نباید انتظار قابل‌ توجهی از آن داشت.

گفتنی است گرامیداشت روز جهانی تئاتر استان گلستان عصر پنجشنبه با حضور هنرمندان استانی در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها