حجت الاسلام پناهیان گفت: در خرید کالاهای خارجی یک نکته ای وجود دارد و آن این است که بسیاری از این کالاها با هدف و جهت وارد کشور می شود.
کد خبر: ۸۸۵۸۹۱۰
|
۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۵:۲۴

حجت الاسلام احمد پناهیان، کارشناس برجسته مذهبی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص تحریم کالاهای خارجی که در داخل تولید می شود؛ گفت: در خرید کالاهای خارجی یک نکته ای وجود دارد و آن این است که بسیاری از این کالاها با هدف و جهت وارد کشور می شود.

این کارشناس برجسته مذهبی تصریح کرد: این سادگی و کوته فکری است که خارجی های تنها یک مقصد اقتصادی دارند و می خواهند با فروش اجناس خود تنها بهره برداری اقتصادی کنند.

فروش کالاهای خارجی با هدف رخنه فرهنگی و سیاسی است

وی با بیان این مطلب که فروش کالاهای خارجی با هدف فرا اقتصادی انجام می شود؛ تصریح کرد: امروزه اقتصاد وسیله ای برای انتقال فرهنگ شده است اکنون در حوزه های مختلف وقتی کالای خارجی وارد کشور می شود ؛ با خودش فرهنگی را وارد می کند.

این کارشناس برجسته مذهبی تصریح کرد: در صحبت های دکتر سریع القلم هم ذکر شده است که شما نمی توانید از سرمایه دیگران استفاده کنید اما فکر غربی های را نپذیرید.خود این افراد در کتاب ایران و جهانی شدن می گویند که نمی توان از سرمایه گذاری و اقتصاد دیگران استفاده کنید و فکرشان را نپذیرید.

حجت الاسلام پناهیان عنوان کرد: حتی جلوتر از این می روند و می گویند که این نظام سلطه وقتی آمد و برنامه ریزی کرد و تبادل اقتصادی انجام شد باید در قوه مقننه نفوذ و رأی داشته باشد وحتی در سیاست های کلان کشور اظهار نظر کند و حتی از این بالاتر رفته اند و باید در سازمان اداره کشور وجود و مهندسی کند.

وی افزود: وابستگی اقتصادی مقدمه بر وابستگی فرهنگی و سیاسی هم است این یک تحلیل نیست بلکه برنامه ای است که غربی ها اعلام کرده اند.

حجت الاسلام پناهیان عنوان کرد: لذا وقتی توانستید با فرهنگ خودت بر روی پای خود بایستید و محصول تولید کردید به فرهنگ خودت قوام می بخشید.اما اگر درب های کشور را باز گذاشتید تا خوراک، پوشاک و... وارد کشور شود هر اتفاقی می افتد.

وی افزود: ما امروز می دانیم که صهیونیسم در ارتباط با پوشاک و خوراک چه جنایاتی کرده است بسیاری از بیماری ها را از همین طریق منتقل می کنند تا یک وابستگی بهداشتی به آنها پیدا کنیم و پول های بدست آمده را به جیب بزنند.

حجت الاسلام پناهیان خاطرنشان کرد: اصل استقلال و تکیه بر توان داخل، عقلایی منطقی و اصل پذیرفته شده بین المللی است اکنون ملت ها به این نتیجه رسیده اند که باید دست بر روی پای خود بگذارند و وابسته دیگران نباشند.

ارسال نظرات