حجت الاسلام احمد پناهیان گفت: تحقق منویات رهبری و استقلال اقتصادی یک الگو برای کشور های دیگر خواهد بود کشورهای دیگر هم اگر بخواهند حرکت کنند و به جایی برسند باید روی پای خود بایستند.
کد خبر: ۸۸۵۸۹۱۴
|
۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۵:۳۱

حجت الاسلام احمد پناهیان، کارشناس مذهبی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص تحریم کالاهای خارجی که در داخل تولید می شود؛ گفت: فتنه وابستگی اقتصادی در صدر اسلام نیز وجود داشت بر همین اساس خلفای ملعون عباسی و بنی امیه می گفتند که شیعیان را به خود وابسته کنید تا نتوانند حرکت کنند و نفس بکشند.

وی افزود: وقتی شما هدف والایی داشته باشید که همان نجات بشریت است باید مستقل باشید. شعار مقام معظم رهبری در ارتباط با تحریم کالاهای خارجی علاوه بر ضرورت اجتماعی مبنای دینی هم دارد.

حجت الاسلام پناهیان عنوان کرد: عملی شدن این فتوا برکات بسیاری دارد وقتی شما کالای داخلی مصرف کرده اید چرخ اقتصاد داخل کشور می چرخد و شما توانسته اید اهرم فشار را از دست دشمن بگیرید.

وی تصریح کرد: ضمن آنکه شما دایه این را دارید که بسیاری از مستضعفین عالم را از این وضعیت می خواهید حرکت و نجات دهید که با شعار نمی شود لذا باید کشور مستقل باشد تا این هدف را عملی گردد. همچون این کمکی که به سوریه، عراق، افغانستان، لبنان و... می کنیم.

فروش کالاهای خارجی با هدف رخنه فرهنگی و سیاسی است

حجت الاسلام پناهیان ادامه داد: از طرفی تحقق منویات رهبری و استقلال اقتصادی یک الگو برای کشور های دیگر خواهد بود کشورهای دیگر هم اگر بخواهند حرکت کنند و به جایی برسند باید روی پای خود بایستند و وابستگی خود را از نظام سلطه قطع کنند.

وی خاطرنشان کرد: در هر صورت این اتفاق یعنی استفاده از کالاهای داخلی و تحریم کالاهای خارجی تا رسیدن به یک نقطه متعالی یک ضرورت است.

ارسال نظرات