استفاده از هرگونه امکانات و وسایل دولتی برای استفاده در تبلیغات کاندیدها ممنوع است.
کد خبر: ۸۸۵۸۹۳۳
|
۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۹
دادستان عمومی و انقلاب گچساران دومین نشست ستاد پیشگیری و رسیدگی به تخلفات و جرایم انتخاباتی در این شهرستان با اشاره به برخی تخلفات انتخاباتی گفت: استفاده از هرگونه امکانات و وسایل دولتی برای استفاده شخص خاص در تبلیغات کاندیدها ممنوع است.
حبیب غلامی پوربا بیان اینکه برخی از کاندیدها کارمند دولت هستند و نباید از امکانات و تجهیزات آن اداره برای تبلیغات خود استفاده کنند افزود: در صورت گزارش یا مشاهده با خاطیان برخورد قاطع می شود.
وی با بیان اینکه کاندیداها باید از بد اخلاقی انتخاباتی خود داری کنند ادامه داد: افترا ، تهمت و توهین به یکدیگر از جمله بد اخلاقی های انتخاباتی است.
غلامی پور گفت: به راه انداختن کاروانهای تبلیغاتی در شهر، نوشتن نام کاندیداها بر روی تابلوها، نصب پوستر بر روی دیوار های اماکن دولتی از مصادیق اخلال در نظم عمومی است و تخریب اموال دولتی محسوب می شود که برابر با قانون برای خاطیان شلاق و حبس در نظر گرفته می شود
.
رئیس دادگستری گچساران نیز گفت: دستگاه قضا با کسی تعارف ندارد و با کسانی که بخواهند فضای انتخابات را متشنج کنندطبق قانون برخورد می شود.
رضا میشان، پایش و رصد مداوم و مستمر اقدامات و فعالیتهای انتخاباتی و اتخاذ تدابیر و تمهیدات پیشگیرانه با هدف پیشگیری از جرایم احتمالی، ایجاد هماهنگی بین دستگاهها و نهادهای عضو ستاد، تبیین و تعیین برنامه های پیشگیرانه و نحوه اجرای آن برای پیشگیری از جرایم احتمالی را از مهمترین برنامه های ستاد پیشگیری و رسیدگی به تخلفات و جرایم اتخاباتی در گچساران اعلام کرد.
ارسال نظرات