سه هزار و ۲۱۰ میلیارد ریال ازاعتبارات مصوب سفر دولت به کهگیلویه وبویراحمد تخصیص یافت.
کد خبر: ۸۸۵۸۹۳۴
|
۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۳
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان با اشاره به اینکه سفر رئیس جمهوری و اعضای هیات دولت به کهگیلویه و بویراحمد ۲۴ و ۲۵ مرداد سال ۱۳۹۵ انجام شد گفت: سه هزار و ۲۱۰ میلیارد ریال از اعتبارات سال ۱۳۹۵ مصوب این سفر تخصیص یافته که بخشی تاکنون هزینه شده و مابقی نیز در آینده هزینه خواهد شد.
علی حسن نوروزی درجلسه بررسی وضعیت اجرای طرح‌های سفر رئیس جمهوری به کهگیلویه و بویراحمد اعتبارات مصوب سفر رئیس جمهوری به استان را ۹ هزار و ۶۶۰ میلیارد ریال بوده عنوان کرد و افزود: از این میزان پنج هزار و ۸۹۰ میلیارد ریال باید در سال ۱۳۹۵ و سه هزار و ۷۷۰ میلیارد ریال نیز در سال ۱۳۹۶ تامین شود.
وی با اشاره به اینکه اسناد خزانه مدل جدیدی است که از حدود ۲ سال قبل تاکنون در کشور رایج شده، افزود: که بر اساس آن دستگاه‌های اجرایی هر استان باید ابتدا با اجرای طرح‌های عمرانی به نوعی برای دولت بدهی ایجاد کرده و پس از آن نیز صورت وضعیت طرح‌ها را به خزانه استان مربوطه ارائه و اسناد خزانه دریافت کنند.
نوروزی با اشاره به اینکه ۴۶ طرح در قالب ۸۱ پروژه در سفر رئیس جمهوری به کهگیلویه و بویراحمد به تصویب رسید گفت: روند اجرای این طرح‌ها رضایت بخش بوده و انتظار می‌رود که دستگاه‌های اجرایی استان شتاب بخشی بیشتری در اجرای آن‌ها داشته باشند.
استاندار هم دراین جلسه با اشاره به اینکه تمامی اعتبارات مصوب سفر رئیس جمهوری به کهگیلویه و بویراحمد از محل اسناد خزانه اسلامی تامین می‌شود گفت: ۳۱ تیر ماه سال جاری به عنوان پایان سال مالی، آخرین فرصت جذب سه هزار و ۲۱۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته سال ۱۳۹۵ مصوب سفر رئیس جمهوری به این استان است، که باید دستگاه‌های اجرایی تا این زمان طرح‌های عمرانی مصوب سفر را از طریق پیمانکاران اجرا و صورت وضعیت هزینه کرد آن‌ها را به خزانه استان و یا کشور اعلام تا بتوانند اسناد خزانه اسلامی را دریافت کنند.
موسی خادمی افزود: عمده طرح‌های تصویب شده مربوط به ایجاد شبکه‌های فاضلاب شهری، تکمیل راه‌های اصلی، اجرای سامانه‌های نوین آبیاری کشاورزی، توسعه باغات در اراضی شیب دار و تامین زیرساخت‌های گردشگری است.
وی به محل تامین اعتبار این مصوبات اشاره کرد و افزود: این اعتبارات از ۲ محل تامین اعتبار و روند اجرای آن‌ها انجام می‌شود که بخشی را وزارتخانه مربوطه با سازمان برنامه و بودجه کشور مبادله موافقت نامه می‌کند و بخش دیگری نیز دستگاه‌های اجرایی استان‌ها با سازمان برنامه و بودجه همان استان مبادله موافقت نامه کرده و امور را پیگیری خواهند کرد.
نحوه اجرای طرح‌های مصوب سفر رئیس جمهوری و اعضای هیات دولت به کهگیلویه و بویراحمد توسط ۱۱ دستگاه اجرایی استان شامل جهاد کشاورزی، ورزش و جوانان، میراث فرهنگی، جمعیت هلال احمر، دانشگاه علوم پزشکی، آب و فاضلاب شهری، فرهنگ و ارشاد اسلامی، حفاظت محیط زیست، دادگستری، دانشگاه یاسوج و شهرداری یاسوج در این نشست بررسی شد.
ارسال نظرات