اصالت دادن به ظرفیت‌های هنری استان‌ها اولویت وزارت ارشاد

اصالت دادن به ظرفیت‌های فرهنگی و هنری استان‌ها از مهمترین اهداف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.
کد خبر: ۸۸۵۸۹۳۶
|
۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۶
معاون حقوقی و امور مجلس و استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست شورای هماهنگی دستگاه های زیر مجموعه ی این وزارت خانه در استان و روسای شهرستانها در یاسوج گفت: اصالت دادن به ظرفیت های فرهنگی و هنری استانها و توزیع عادلانه ی امکانات در شهرستانها از وظایف اصلی این وزارت خانه است.
محمد مهدی احمدی افزود: شهرستان هایی که از نعمت سینما محروم ولی دارای سالن های مناسب بودند در همان سالن ها سینما راه اندازی شده است.
معاون حقوقی و امور مجلس واستانهای وزارت ارشاد با بیان اینکه باید تدابیر ویژه ای برای از بین بردن محرومیت در شهرستانها به کار ببریم گفت: تاکنون با برگزار کردن جشنواره ها ی ملی در شهرستانها و حضور هنرمندان شهرستانی به کشورهای دیگر توانسته ایم تا حدی این محرومیت ها را کمتر کنیم.
احمدی افزود: با اعزام هنرمندان 19استان کشور به کشور های اروپایی و آسیایی از مهاجرت هنرمندان به مرکز و پایتخت کشور جلوگیری شده است.

وی گفت: اصالت دادن به ظرفیت های هنری استان ها سبب جلوگیری از مهاجرت هنرمندان به تهران شده وهم اکنون هنرمندان می توانند آثار خود را در قالب سی. دی به ما تحویل تا در جشنواره های بین المللی شرکت داده شوند.
خادمی استاندار هم با اشاره به فعالیت های خوب هنرمندان هم استانی در استان و جشنواره های مختلف گفت:یکی از اساسی ترین نیازهای هرجامعه فرهنگ آن جامعه است که این فرهنگ با هنرنمایی هنرمندان و قشر فرهیخته تحقق پیدا می کند.
در این نشست در خصوص طرح مشکلات حوزه ی فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان بحث و تبادل نظر شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار