امام جمعه بافق:

اقتدار نظام در سایه امنیت / لزوم رعایت اخلاق اسلامی در تبلیغات نامزدها

امام جمعه بافق با بیان اینکه همگان باید در برابر رای مردم احترام بگذارند افزود: جایگاه و حرمت هرکس که در انتخابات با رای مردم انتخاب شد باید حفظ شود و همه باید از وی حمایت کنند.
کد خبر: ۸۸۵۸۹۶۰
|
۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از بافق، امام جمعه بافق در خطبه های نمازجمعه این هفته بافق با تبریک فرا رسیدن نیمه شعبان سالروز ولادت با سعادت حضرت مهدی (عج) به تشریح وظایف منتظران در عصر غیبت پرداخت و اظهار کرد: صبر و انتظار مهمترین وظیفه منتظران واقعی امام زمان (عج) است چرا که صبر انسان را در برابر مسائل و سختی ها قوی می کند.

حجت الاسلام سید جواد سلیمانی بالاترین اعمال را انتظار فرج عنوان کرد و افزود: امیدواری و دعا کردن برای ظهور امام زمان(عج) را از دیگر وظایف منتظران آن حضرت است .

امام جمعه بافق در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آغاز تبلیغات انتخاباتی شوراهای شهر و روستا و ریاست جمهوری بر رعایت اخلاق اسلامی در زمینه تبلیغات نامزدها تاکید کرد و گفت: در ایام تبلیغات انتخاباتی آبروی افراد خدشه دار نشود و خود را به خاطر دیگران جهنمی نکنید.

سلیمانی بیان داشت : نامزدهای انتخاباتی قانونمدار باشند و وظایف اسلامی و اخلاقی را طبق قانون اساسی مراعات کنند.

وی همچنین به تشریح وظایف شوراهای اسلامی شهر و روستا پرداخت و گفت: شوراهای اسلامی باید بر مدار قانون و محور وظایف خود حرکت کنند .

امام جمعه بافق با بیان اینکه همگان باید در برابر رای مردم احترام بگذارند افزود: جایگاه و حرمت هرکس که در انتخابات با رای مردم انتخاب شد باید حفظ شود و همه باید از وی حمایت کنند.

وی با شاره به برخی از وظایف ریاست جمهوری به بیان اهمیت این جایگاه در نظام اسلامی پرداخت و تصریح کرد: رئیس جمهور می تواند با انجام برنامه های ماندگار در زمینه های اقتصادی و سیاسیی و اجتماعی باعث ایجاد آرامش و آسایش در زندگی مردم شود و یا اقدامی انجام دهد که عکس این موضوع شود.

سلیمانی گفت: هر فردی در انتخابات ریاست جمهوری اتخاب شد باید طبق وظایف دینی و اسلامی و قانون اساسی گام بردارد.

امام جمعه بافق همچنین با تاکید بر ضرورت حضور مردم در انتخابات این حضور را باعث امنیت کشور عنوان کرد و گفت: هر چه حضور مردم گسترده تر باشد ، دنیای استکبار به پشتوانه مردمی نظام بیشتر پی می برد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با توصیه هایی به طرفداران مامزدهای انتخاباتی افزود: طرفداران هر گروه و فرد خاصی که هستند باید قانونمدار باشند و در ستادهای انتخاباتی نامزد مورد حمایت خود بر مبنای قانون عمل کنند.

سلیمانی خاطر نشان کرد: به خاطر طرفداری و حمایت از حزب و جناح خاص امنیت کشور را به هم نزنند و حرکتی را انجام ندهند که مردم به جان هم بیافتند .

امام جمعه بافق در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت روز سربازان گمنام امام زمان (عج) به تشریح فعالیت های آنان در عرصه های مختلف ایجاد امنیت پرداخت و بیان داشت :با هوشیاری اطلاعات و سربازان گمنام امام زمان (عج) امروز همه ی توطئه های دشمنان نظام و انقلاب خنثی شده است .

سلیمانی گفت: تامین و توسعه امنیت پایدار ، تلاش برای توسعه کشور در سایه امنیت و آرامش ، خنثی کردن برنامه ای دشمنان و تولید و طبقه بندی اطلاعات از مهترین اقدامات سربازان امام زمان (عج) است .

وی تصریح کرد: به حول و قوه الهی امروز کشور ایران از امن ترین کشورهای منطقه است چرا که سربازان گمنام امام زمان (عج) با جانفشانی و ایثار سعی می کنند امنیت را برقرار کنند.

سلیمانیبهآشوبوناامنیدرکشورهایچونعربستان،افغانستانوبحرین…اشارهکردوگفت: قدرامینتدرکشوررابدانیمچراکهاگرامنیت نباشد نمی توان زندگی کرد.

امام جمعه بافق همچنین به بازدید خود از مراحل پیشرفت بزرگراه بافق یزد اشاره کرد و با تقدیر از اقدامات انجام شده بر ضرورتتسریعدرتکمیلاینمحورتاکیدکرد.

سلیمانی همچنین با بیان ملاقات خود با وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات به پیگری و رفع مشکلات تلفن ثابت در شهرستان بافق در این دیدار اشاره کرد.

ارسال نظرات