رضا معلم کارآفرین بجنوردی گفت: ماهیانه با تعداد 4هزار بلدرچین حداقل ماهانه 3 میلیون و 500 هزار تومان از فروش گوشت، تخم و فضله بلدرچین درآمد داریم.
کد خبر: ۸۸۵۹۰۸۰
|
۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۰
به گزارش سرویس بسیج اصناف و بازاریان کشور خبرگزاری بسیج،رهبر معظم انقلاب اسلامی چند سال است که تاکیدات فراوانی بر ورود به عرصه های اقتصاد مقاومتی در کشور دارد و به این منظور نامگذاری برخی از سالها را به این نام، نامگذاری کرده است.

براساس بررسی های انجام شده ورود به عرصه های اقتصاد مقاومتی راه برون رفت از مشکلات اقتصادی کشور است و می تواند بخش عمده ای از مشکل بیکاری و بخشی از ناهنجاری های اجتماعی را رفع کند که در این راستا باید مسئولان مربوطه در کنار کارآفرینان قرار گرفته و از آنان در این راستا حمایت کنند. یکی از این عرصه ها، پرورش بلدرچین است که می توان این کار را حتی در پشت بام منزل نیز انجام داد و در کمترین مکان بیشترین بهره را برد.

بلدرچین از جمله منابع پروتئینی است که آرام آرام جای خود را در سفرهای ایرانی باز می کند و تولید آن در کشور روز به روز افزایش می یابد. ویژگی های استثنایی بلدرچین و سودآوری تولید آن موجب جلب توجه پرورش دهندگان طیور شده است. آقای رضا معلم یک جوان بجنوردی است که با بهره گیری از تسهیلات 20میلیون تومانی قرض الحسنه بسیج سازندگی، به این عرصه ورود پیدا کند و گام بلندی در راستای عملی کردن اقتصاد مقاومتی بردارد.

در ادامه گفتگوی خبرنگار ما با این کارآفرین نمونه بجنوردی می خوانیم:

 لطفاً خودتان را معرفی کنید ؟

رضا معلم متولد سال 1364 و ساکن شهرستان بجنورد، دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد حقوق و تقریبا 4 سال است که به عنوان شغل دوم کار پرورش بلدرچین را انجام می دهم.

 چطور شد به فکر پرورش بلدرچین افتادید؟

طی بازدیدی که از کارگاه های صنعتی در نیشابور داشتم و اینکه پرورش بلدرچین در خراسان شمالی خیلی کم انجام می شد تصمیم گرفتم این کار را در بجنورد انجام دهم.

با چه میزان سرمایه این کار را شروع کردید؟

از 1500 بلدرچین و با مبلغی حدود 3 میلیون تومان این کار را شروع کردم و بعد از کسب تجربه لازم با دریافت 20 میلیون تومان وام از بسیج سازندگی تعداد بلدرچین ها را به 4هزار افزایش دادم.

  چه موانع و مشکلاتی در سد راه این شغل وجود دارد ؟

مشکل اصلی ما نبود کشتارگاه صنعتی برای بلدرچین است و مجبور هستیم جوجه های بلدرچین را بعد از پایان تخم ریزی به کشتارگاه های مشهد به قیمت ارزان بفروشیم.

کجا تخم بلدرچین را به فروش می رسانید؟

تخم بلدرچین را به فروشگاه ها و سوپرمارکت های سطح شهر می فروشیم.

  میزان درآمد شما از پرورش بلدرچین چطور است ؟

ماهیانه با تعداد 4هزار بلدرچین حداقل ماهانه 3 میلیون و 500 هزار تومان از فروش گوشت، تخم و فضله بلدرچین درآمد داریم.

روزانه چه مبلغی برای پرورش بلدرچین ها هزینه می کنید؟

روزانه مبلغ 55 هزار تومان برای دان بلدرچین ها هزینه می شود و و با احتساب هزینه های آب و برق و گاز ماهانه 1میلیون و 500 هزار تومان برای 4000 بلدرچین هزینه می شود.

با این کار برای چندنفر اشتغال زایی کرده اید؟

برای دونفر به صورت مستقیم و یک نفر به صورت غیر مستقیم که کار فروش تخم های بلدرچین را در سطح شهر انجام می دهد.

برای این کار که شغل دوم شما محسوب می شود چقد زمان می گذارید؟

برای من که شغل دوم محسوب می شود روزی 6 ساعت برای این کار وقت می گذارم.

صحبت با جوانانی که به فکر کار پشت میز نشینی هستند :

متاسفانه جوانان امروزی به فکر کار پشت میزنشینی هستند ولی باید بدانند که شغل آزاد درآمدش بیشتر از کارمندی و کار پشت میزنشینی است ،توصیه می کنم جوانان منتظر کار نمانند و خود دست به کار شوند.

صحبت با مسئولین :

بسیج سازندگی خیلی خوب از کسانی که می خواهند این کار را شروع کنند حمایت می کند اما از ادارت دیگر درخواست دارم حداقل جواب نامه های ما را بدهند چون نامه های زیادی به فرمانداری و استانداری برای گرفتن مجوز کشتارکاه صنعتی بلدرچین نوشته ام که متاسفانه هنوز هیچ جوابی به ما نداده اند.

 چه صحبتی با کسانی که می خواهند این کار را شروع کنند دارید ؟

به کسانی که می خواهند این کار را شروع کنند مشاوره رایگان می دهیم و ما چون با کمیته امداد و بسیج سازندگی قرارداد بسته ایم ، می توانند به این دو سازمان مراجعه کنند و آنها این عزیزان را به ما معرفی می کنند و ما به طور کامل می توانیم آنها را راهنمایی کنیم.

ارسال نظرات