پیگیری «بسیج» از اوضاع آشفته نرخ دستمزد کارگران -38
حجت الاسلام سلیمی گفت: متأسفانه حقوق حداقلی کارگران را قطره چکانی اضافه می کنند اما بودجه نهاد ریاست جمهوری 100 درصد در سال های اخیر افزایش یافته است.
کد خبر: ۸۸۵۹۰۸۶
|
۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۴:۳۲

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، تعیین دستمزد کارگران هرساله در شورای عالی کار با حضور نمایندگانی از دولت، کارفرمایان و کارگران مشخص می شود.

تعیین این دستمزد به هر اندازه ای که باشد اغلب کفاف زندگی روز مره کارگران را نخواهد داد نکته جالب این است که اغلب دستمزدها بر اساس میزان تورم سالیانه تعیین می شود اما دولت ها به خاطر اینکه میزان تورم واقعی را اعلام نمی کنند همواره کارگران متضرر می شوند.

بسیج در نظر دارد تا طی چند گزارش پیوسته موضوع تعیین دسمزد کارگران رادر سال 96 پیگیری کند لذا بر آن شدیم تا با چند تن از نمایندگان و کارشناسان گفتگو کنیم.

طی گزارش های پیشین برخی از نمایندگان سابق مجلس و نمایندگان شورای عالی کار در خصوص تعیین دستمزد کارگران اظهار نظر کردند.اما در راستای ادامه گزارش ها، گفتگویی با حجت الاسلام علیرضا سلیمی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ترتیب داده ایم که از نظرتان می گذرد:

حجت الاسلام سلیمی با انتقاد از اوضاع نابسامان حقوق های کارگران که کفاف زندگی حداقلی آنها را نمی دهد، گفت: متأسفانه حقوق حداقلی کارگران را قطره چکانی اضافه می کنند اما بودجه نهاد ریاست جمهوری 100 درصد در سال های اخیر افزایش یافته است.

وی با اشاره به توجیح نبود پول برای افزایش حقوق کارگران قابل قبول نیست؛ تصریح کرد: چه طور این مبالغ برای مسئولین افزوده می شود و برای کارگران چیزی وجود ندارد؛اگر پول نیست چرا برای حقوق نهاد ریاست جمهوری پول وجود دارد؟

حجت الاسلام سلیمی عنوان کرد: با اشاره به برخی از حقوق های نجومی و هنگفت دولتی عنوان کرد: آقای اژه ای گفتند ما حقوق های بالای 120 تا 150 میلیونی داریم.

حقوق کارگران قطره چکانی و حقوق مسئولین 100 درصد اضافه می شود

وی خاطرنشان کرد: این مبالغ واقعا عجیب و غریب است این نشان می دهد که دولت به کارگر و معلم به عنوان یک ابزار سیاسی نگاه می کند این رفتار توهین به معلمان و کارگران است.

ارسال نظرات