خبرهای داغ:
در دانشگاه امام خمینی (ره) قزوین صورت گرفت:

مناظره حبیبی و قاسمی با موضوع عملکرد دولت‌ها

مناظره عبدالجواد حبیبی عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در استان قزوین درجبهه منتقد و مهران قاسمی دبیر حزب ندای ایرانیان قزوین در جبهه موافق بر عملکرد دولت‌ها با حضور دانشجویان روز سه‌شنبه 19اردبیهشت ماه سال جاری به همت بسیج دانشجویی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین در سالن اجتماعات آینده پژوهی این دانشگاه برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۵۹۱۷۰
|
۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج قزوین، مناظره عبدالجواد حبیبی عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در استان قزوین در جبهه منتقد و مهران قاسمی دبیر حزب ندای ایرانیان قزوین در جبهه موافق بر عملکرد دولت‌ها با حضور دانشجویان روز سه‌‌شنبه 19اردیبهشت‌ماه سال جاری به همت بسیج دانشجویی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین در سالن اجتماعات آینده پژوهی این دانشگاه برگزار شد.

حبیبی در ابتدای این گفت‌وگو با اشاره به وعده‌های دولت یازدهم که تاکنون محقق نشده است عنوان کرد: آقای روحانی یک پدیده‌ای است که به دوربین نگاه می‌کند و وعده‌های انتخاباتی خود را که در سال 92 زده بود را انکار می‌کند و می‌گوید هر کس چنین حرفی زده عقل ندارد.

وی با تاکید بر اینکه دولت یازدهم یک دولت اشرافی است که بر ریل انقلاب حرکت نمی‌کند ادامه داد: دولت یازدهم عزت ملی کشور ایران را لگدمال کرده است تاریخ گواه می‌دهد هیچ دولتی به اندازه دولت یازدهم بی‌کفایت نبوده است. برخی می‌گویند اگر به روحانی رای ندهید ایران همانند ونزوئلا می‌شود، خب ونزوئلا مگر تاکتیکش چیست؟ ونزوئلا تاکتیکش خام‌فروشی نفت است. ما الان ونزوئلا شدیم که در برنامه توسعه وابستگی به نفت از 20درصد به 40درصد افزایش داشته است آنوقت دولت‌مردان ما به خام‌فروشی‌ای که راه انداختند افتخار هم می‌کنند.

عضو جبهه مردمی نیروهای انقلاب به بیانات امام راحل(ره) که فرمودند نگذارید پست‌های مهم مملکت در دست آدم‌های اشرافی باشد اشاره کرد و گفت: سه الی چهار وزیر اشرافی‌گر هستند به جای اینکه بیایند مشکلات مردم را حل کنند خودشان شدند کاسب! این همه بیکار در کشور وجود دارد بعد معاون اول رئیس‌جمهور می‌گوید دختر مظلوم آموزش و پرورش بیکار بود رفت 200میلیون جنس قاچاق وارد کشور کرد! کاش همه مظلوم بودند.

قاسمی در ادامه مناظره بیان کرد: واقعیت مطلوب و موجودی که در سال 92 اتفاق افتاد و اگر بخواهید در سال‌های 91 و 92 بررسی کنید کار به جایی رسیده بود که دنیا علیه ما بود دنیا 38سال است که علیه ما است اما سیاستمدارانی در آن مقطع بودند که کشور را دچار فرسودگی و ورشکستگی کردند. مگر صف سکه، دارو، برنج و... یادمان نیست؟ طوری صحبت می‌کنند که انگار دولت یازدهم آمد و کلنگی را برداشت و آن را خراب کرد. آنهایی که خراب کردند پاسخگو نیستند.

وی افزود: تمام حرف اصولگرایان این است که چرا آنچه را دولت قبل خراب کرد شما درست نمی‌کنید آیا این ویرانی‌ها را دولت یازدهم ایجاد کرده یا سیاست‌های غلط دولت گذشته؟!

دبیر حزب ندای ایرانیان قزوین ادامه داد: 4سال پیش پراید 7-8 میلیونی شد 24میلیون، در کشور ماشین برای خرید و فروش نبود، تورم نزدیک به 50درصد با درآمد 10میلیارد دلار. درزمستان سال 91و 92 با درآمد نفتی یک‌میلیارد دلار چطور می‌شود کشور را اداره کرد؟

قاسمی گفت: دولت یازدهم بیس و اساس درست کرد و به طراحی درست رسید و مذاکره انجام شد. مگر مذاکره بدی‌اش چه بود؟ شما که مذاکره نمی‌کردید برای مملکت چه کاری انجام دادید؟ شما که مرگ،مرگ می‌کردید چه کار کردید؟

حبیبی در بخش دیگر این مناظره خاطرنشان کرد: ای کاش امروز مردم در صف برنج، سکه و... باشند و ای کاش مردم همیشه در فروشگاه‌ها به صف باشند اما رکود نباشد.

عضو جبهه مردمی نیروهای عنوان کرد: در پارکینگ ایران‌خوردرو صدهزارتا خودرو بود که دولت یازدهم وام ازدواج را نداد و در عوض صدهزار وام برای خودرو داد که خودروی بی‌کیفیت ایران‌خودرو را ارزان بکند اما جوانان ما 5ماه در صف گرفتن وام ازدواج باشند.

حبیبی اظهار کرد: در مذاکرات سال 82 آقای روحانی به غرب التماس می‌کرد که بگذارید ما غنی‌سازی 5/3درصد داشته باشیم، شش‌ عدد سانتیفیوژ داشته باشیم صرفا برای انجام تحقیقات، آنها می‌گفتند نه. وقتی ما به 20درصد رسیدیم غرب آمد التماس کرد که غنی‌سازی را به 5/3درصد کاهش دهید. اگر الان این دولت قدرت مذاکره پیدا کرد و رفتند مذاکره کردند به خاطر سرمایه‌ای بود که امثال آقای جلیلی جمع کرده بود.

وی در ادامه بیان کرد: دولت یازدهم یک دولت کلاهبردار است چرا که آقای روحانی در مرداد 95 هدف از برجام را گشایش برای فعالیت‌های اقتصادی بیان می‌کند و آقای ترکان می‌گوید منتظر سرمایه‌های خارجی بعد از توافق هسته‌ای باشید حالا که برجام را انجام دادند و می‌گویند اگر برجام صورت نگیرد روزی 100الی150میلیون دلار خسارت است.

حبیبی اضافه کرد: وزرای دولت یازدهم می‌گویند توافق هسته‌ای تاکنون هیچ دستاورد اقتصادی نداشته است. آقای میرمحمدصادقی نائب رئیس اتاق بازرگانی بعد از چهارماه از اجرای برجام می‌گوید: چهارماه از برجام گذشت یک سرمایه‌گذار خارجی هم نیامد وضع معیشتی مردم از سه سال گذشته بدتر شد.این همه هیئت‌های تجاری هم که به ایران آمدند چیز قابل لمسی در اقتصاد ایران ایجاد نکرد، هنوز هیچ سرمایه‌گذار خارجی برای سرمایه‌گذاری به ایران نیامده است بعد آقای رئیس جمهور می‌گوید ببینید چه گشایش اقتصادی فراوانی انجام گرفته است همان پدیده‌ای که به دوربین نگاه می‌کند و دروغ می‌گوید.

قاسمی در بخش دیگر این مناظره گفت: عملکرد دولت یازدهم موجب فلاکت ملت نیست، شما با 700میلیارد دلار درآمد نفتی که در تاریخ نفت در 110سال بی‌سابقه است کشور را به کجا رساندید که توقع دارید دولتی با درآمد 30میلیارد دلار برساند؟ غنی‌سازی 20درصد شما به کجای این ملت آب و نان شد که بُتون ما نشد؟

در ادامه جمعی از دانشجویان نسبت به این سخنان مهران قاسمی واکنش نشان دادند و گفتند: باید از یک متخصص پرسید با 20درصد غنی‌سازی چه کارهایی می‌توان انجام داد نه شما که در این زمینه تخصصی ندارید.

دبیر حزب ندای ایرانیان قزوین در ادامه بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران براساس حکم مقام معظم رهبری و فتوای ایشان حق ساخت بمب اتم نداده است. پس ما اگر نخواهیم بمب اتم بسازیم اصلا نیازی به غنی‌سازی 20درصد، 60درصد و... نداریم. بر این اساس نباید اینطوری فکر کرد که الان ما از چیزی عقب افتادیم یا آنجا چیزی جلو بودیم.

وی عنوان کرد: برجام تصویب نظام جمهوری اسلامی ایران است نه کارنامه آقای روحانی یا ظریف. یک زمانی شعار این بود که نگاه کنید ببینید آمریکا و اسرائیل چه می‌گوید شما برعکسش را انجام دهید متاسفانه در این چهارسال اصولگراها مطابق با آمریکا عمل کردند.

حبیبی در پاسخ به سخنان قاسمی خاطرنشان کرد: در سایت اسرائیلی‌ها ببینید اسرائیلی‌ها چطور از سخنان آقای روحانی که در مورد موشکی ایران صحبت کرد چه استقبالی انجام داد. سرلشگر اطلاعات ارتش اسرائیل می‌گوید: اگر حسن روحانی مجدد رئیس جمهور شود ما ظرف 5 الی 6سال بعد ایران خوبی را تجربه خواهیم کرد. BBC که زیرنظر انگلیس است علنا می‌گوید بهترین رئیس جمهور بعدی ایران که می‌تواند انتخاب شود آقای حسن روحانی است.

9001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار