مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان:

«سند آموزش 2030» فرش قرمز برای نفوذ غربی‌ها در دستگاه آموزشی است

عبادی گفت: اجرا کنندگان سند 2030 فرش قرمز برای نفوذ غربی‌ها در دستگاه آموزشی کشور پهن کردند. این سند در ظاهر دارای نکات مثبتی است ولی در باطن، حاوی مطالبی است که با منافع ملی و دینی ما در تضاد است.
کد خبر: ۸۸۵۹۲۱۶
|
۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۵

به گزارش سرویس بسیج فرهنگیان خبرگزاری بسیج، مجتبی عبادی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان تهران، با اشاره به وجود سند پیشرفته تحول بنیادین در کشور اظهار داشت: تا زمانی که ما گزینه‌ای چون سند تحول بنیادین در کشور داریم نیازی به سند 2030 یونسکو وجود ندارد و مسئولان امر به جای اینکه انرژی خود را صرف اجرای سند بین‌المللی 2030 کنند، به فکر اجرای سند تحول بنیادین باشند.

وی افزود: با وجود این سند تراز نظام اسلامی، هیأت دولت مصوبه‌ای تصویب کرد تا اجرای برنامه آموزش 2030 کامل شود و به این ترتیب سیاست‌های مصوب نظام مورد بی‌مهری مسئولین قرار گرفت و این سند غربی در سایه غفلت از اسناد بالادستی کشور اجرایی شد.

عبادی اضافه کرد: با این سند، آقایان فرش قرمز برای نفوذ غربی‌ها در دستگاه آموزشی کشور پهن کردند. سندی که در ظاهر قضیه دارای نکات مثبتی است ولی در باطن، حاوی مطالبی است که با منافع ملی و دینی ما در تضاد است.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان تهران ادامه داد: به عنوان مثال در متن سند 2030 آورده شده است که «آموزش به عنوان ابزاری جامع و حیاتی برای ترویج مردم‌سالاری و حقوق بشر، به ارتقای شهروندی جهانی کمک می‌کند. آموزش گفت‌وگوی بین فرهنگی را تسهیل می‌سازد و احترام به تنوع فرهنگی، مذهبی و زبانی را که همگی برای دستیابی به شمول و عدالت اجتماعی ضرورت دارند، ترویج می‌کند» در صورتی که در نظام تعلیم و تربیت اسلامی، هدف، تربیت شهروندان مسئولیت‌پذیر بر مبنای آموزه‌های اسلامی است.

وی با بیان اینکه مسائل مطرح شده در سند 2030 تفسیر پذیر است، اظهار داشت: حال سؤالی که مطرح می شود این است که محتوای آموزش شهروند جهانی چه چیزی است؟ شاخص‌های شهروند جهانی چیست؟ آیا این بند با منافع ما تناسب دارد؟

عبادی به بخش دیگری از سند اشاره کرد و گفت: در این سند رسیدن به برابری جنسیتی و آزادی جنسی مد نظر است در حالی که سیاست ها، برنامه ها و قوانین کشور اسلامی این نیست. در قسمتی دیگر از متن به صورت تلویحی به عدم تفکیک جنسیتی در محیط آموزشی با عنوان ایجاد محیط های یادگیری امن، سالم، جنسیت محور و همه شمول اشاره شده است.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان تهران خاطرنشان کرد: این در حالی است که در نظام تعلیم و تربیت اسلامی، باید به تناسب تفاوت‌ها و ویژگی‌های طبیعی دختران و پسران، امکانات آموزشی متناسب ارائه شود و جداسازی آموزش دختران و پسران یکی از اقدامات مؤثر در جهت تضمین برخورداری دختران از حقوق و نیز پیشگیری از ارتکاب اشکال مختلف خشونت علیه دختران توسط توسط گروه همسالان پسر است.

وی با بیان اینکه متن پر از ابهام است ادامه داد: با این تفاسیر، اگر آموزش و پرورش بخواهد این سند را در متن برنامه‌های خود قرار دهد، فاصله و شکاف عمیقی را با اسناد بالادستی خواهیم داشت. و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در انزوا قرار می‌گیرد.

عبادی تصریح کرد: متأسفانه شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس شورای اسلامی، در این قضیه کوتاهی کردند و باید مقابل این چنین برنامه‌هایی که رویکردشان نفوذ در کشور است کوتاه نمی‌آمدند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان تهران گفت: سند آموزش 2030 تنها یکی از 17 هدف توسعه پایدار است که امیدوارم مسئولان، با رویکرد انقلابی، جدیت و قاطعیت، مانع از تصویب و اجرای این قبیل پروژه‌های چراغ خاموش شوند.


ارسال نظرات
آخرین اخبار