داوودی گفت: تا پایان سال 96 در مجموع 300 روستا در 16 دهستان طرح‌های محرومیت زدایی اجرا می شود.
کد خبر: ۸۸۵۹۲۲۶
|
۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، جلسه طرح قرار گاه پیشرفت و آبادانی با حضور جانشین قرارگاه عمران و آبادانی، فرمانده سپاه دهگلان و فرماندار  این شهرستان درسالن جلسات فرمانداری برگزارشد.


 دراین جلسه سید مجتبی داوودی جانشین قرارگاه عمران و آبادنی بسیج سارندگی گفت: چند سالی است دغدغه مقام معظم رهبری در نامگذاری سال  در مباحث اقتصادی و توجه خاص به اقشار محروم و کم بضاعت است.


وی افزود: برای رشد و شکوه اقتصادی درکردستان طرحی درقالب طرح شهید شوشتری که مورد تایید مقام معظم رهبری نیز قرار گرفت  که این طرح برای عمران و آبادانی منطقه محروم کردستان است.


 داوودی افزود: دراستان کردستان 16 دهستان بصورت پایلوت برای طرح محرومیت زدایی در نظر گرفته شده که دردوشهرستان بیجار وسرو آباد هرکدام 4 دهستان ودر هریک از شهرستانهای استان یک دهستان  شامل این طرح می شود ودرشهرستان دهگلان دهستان بلدستی به عنوان دهستان محروم  وپایلوت در این طرح قرار گرفته است.


وی افزود: قرارگاه پیشرفت و آبادانی به مدت یکسال است که در کردستان فعالیت خود را آغاز کرده و از اهم برنامه‌های این قرارگاه محرومیت‌زدایی و پیشرفت آحاد مردم و جامعه کردستان است.


داوودی افزود: این قرارگاه در 5 کارگروه فرهنگی، عمران و زیرساخت، معیشت و اقتصاد، طب و سلامت و تعلیم و تربیت فعالیت می کند و تلاش خود را معطوف به  پیشرفت جامعه هدف که روستائیان هستند، کرده است.


وی درادامه گفت: با همکاری فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان، پروژه‌های شهر بیجار در زمینه عمران و آبادانی و همچنین طب و سلامت از سال گذشته قبل از شروع فصل سرما آغاز شده است.


جانشین قرارگاه عمران و آبادانی بسیج سازندگی  گفت: روز گذشته نیز شروع کار در سروآباد انجام و به ترتیب درهمه شهرستان‌ها  فعالیت‌ها را آغاز می‌کنیم.


داوودی ابراز امیدواری کرد، تا پایان سال 96 در هر کدام از روستاهای مدنظر که در مجموع 300 روستا در 16 دهستان را شامل می‌شود، یکی از طرح‌ها به اجرا درآید.


وی در خصوص دلیل انتخاب استان کردستان برای شروع فعالیت‌های قرارگاه، گفت: با آمایش و بررسی‌های انجام شده 750 دهستان در کل کشور شناسایی شدند که ضریب محرومیت در آنها بالا بود.


جانشین قرارگاه عمران و آبادانی بسیج سازندگی تاکید کرد: با توجه به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر محرومیت‌زدایی در روستاها و پیشرفت و آبادانی با رویکرد اقتصاد مقاومتی، با توجه به اینکه روستائیان بیشترین بار تولید را به دوش می‌کشند، دو استان سیستان و بلوچستان و کردستان به صورت پایلوت انتخاب شده تا فعالیت‌های قرارگاه را در این استان‌ها انجام شود.

 

 داوودی گفت: کردستان در زمینه فعالیت‌های محرومیت‌زدایی و آبادانی از همه استان‌های کشور جلوتر است.

 

 درادامه سرهنگ حیدری فرمانده سپاه دهگلان گفت: در سالهای مختلف در قالب بسیج سازندگی پروژه های عمرانی و آبادانی که بسیج سازندگی انجام میداد قرا گاهی بنام قراگاه پیشرفت و آبادانی تشکیل شده  که در شهر های مختلف اقدام به انجام  پروژه ها را با کمک و همکاری مردم و نهادها به سرانجام برساند.


حیدری افزود: در شهرستان دهگلان دهستان بلدستی به عنوان دهستان محروم معرفی شده که دراین دهستان نیازمندی بیشتر وجود دارد و به به عنوان دهستان پایلوت معرف شده است


 وی درادامه گفت: آنچه مد نظر قرارگاه است نحوه اجرای اقدامات و کمکهای که نیاز است ادارت مختلف انجام دهند و فرمانداری و بخشداریها باید با قرارگاه همکاری نمایند که این اقدامات در آینده نزدیک نتیجه مثمر الثمری در پی خواهد داشت.


ارسال نظرات