امام جمعه اردبیل:

دولت در چند ماه اخیر زیر بار تعهدهای بسیار سنگین رفته است

امام جمعه اردبیل گفت: دولت ما در چند ماه اخیر زیر بار تعهدهای بسیار سنگین رفته است، بنابراین هر دولتی انتخاب شود گرفتاری‌های فراوان دارد و احتمالا دولت منتخب اگر توان اجرای اقتصاد مقاومتی را نداشته باشد شعار «نمی‌گذارند» را تکرار خواهد کرد.
کد خبر: ۸۸۵۹۲۴۱
|
۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل به نقل از  سبلان‌ما، آیت‌الله سیدحسن عاملی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اردبیل اظهار داشت: ائمه جمعه زبان گویای ملت هستند آنها همیشه در اردوگاه مردم و در اختیار مصالح کلان کشور هستند و هیچ وقت خود را ابزار جناح‌های سیاسی نمی‌کنند.

وی بیان کرد: ائمه جمعه در هر دولت عیبی ببینند بیان می‌کنند آنها به جایگاه امامت جمعه و به لباس مقدس و نقش خطیر و تاریخی روحانیت خیانت نمی‌کنند، مستقل بوده و مستقل خواهند ماند.

نماینده مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری در تبیین اوصاف رئیس جمهور آرمانی گفت: یک کاندیدای آرمانی باید در دادن وعده دقت کند و توقع بالا درست نکند چرا که آینده اقتصادی کشور احتیاج به تلاش‌های سیاسی بسیار مضاعفی دارد و به سادگی قابل حل نیست به طوری که امکان انتقال پول وجود ندارد و آمریکا ایران را از معاملات دلاری منع کرده است.

عاملی افزود: مجلس نمایندگان آمریکا طرح ممنوعیت پرداخت پول نقد به دولت ایران بدون اطلاع کنگره را با 254 رای موافق و 163 رای مخالف تصویب کرده و امکان سرمایه‌گذاری خارجی هم نیست و همه از عقوبت آمریکا می‌ترسند و امکان همکاری بانکهای خارجی هم نیست بعد از جریمه شدن چند بانک توسط آمریکا همه خود را کنار کشیده‌اند.

وی تصریح کرد: از طرفی دولت ما در چند ماه اخیر زیر بار تعهدهای بسیار سنگین رفته است، بنابراین هر دولتی انتخاب شود گرفتاری‌های فراوان دارد و احتمالا دولت منتخب اگر توان اجرای اقتصاد مقاومتی را نداشته باشد شعار «نمی‌گذارند» را تکرار خواهد کرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل اظهار کرد: شرط دوم برای رئیس جمهور آرمانی این است که تبلیغات آرمانی داشته باشد، نگوید هدف وسیله را توجیه می‌کند، فعال کردن گسل‌های قومی و مذهبی و یا روشن کردن چراغ سبز برای اباحی گری یا دادن شعارهای پوپولیستی و مطرح کردن شعارهای دینی و سیاسی و ایجاد دعوا و اختلافات جدید بین نیروهای سیاسی، زیرپا گذاشتن منافع ملی و خطوط قرمز نظام و استخدام عواطف از راه‌های نامشروع در شأن کاندیدای ملت بزرگ ایران و تاریخ کهن و تمدن ما نیست و اگر کسی با این شعارها پیروز شود، طبق فرمایش امیرالمؤمنین(ع) او مغلوب است نه غالب.

عاملی بیان کرد: در تبلیغات نباید کشور ما در جایگاه متهم قرار گیرد و در عرصه جهانی ما باید همیشه مدعی باشیم آن زمان مردیم که در جایگاه متهم قرار گرفتیم و منفعل گشتیم.

امام جمعه اردبیل گفت: انتخابات مسابقه خدمت است نه مسابقه قدرت و همین مسأله هم سبک تبلیغ را مشخص می‌کند و هم فرد اصلح را انتخابات برای اعتلاء و اقتدار و بالا بردن توان کشور و تزریق خون جدید به کشور است نه بالعکس و اعتلاء فقط با شعارهای انقلاب است و باز همین مساله هم سبک تبلیغ و هم فرد اصلح را مشخص می‌کند.

وی افزود: سومین وصف رئیس جمهور آرمانی این است که شجاع و نترس باشد و در برابر دشمن مرعوب نشود، در برابر دشمن اظهار ضعف نکند و در برابر آن رجز بخواند نه روضه؛ رئیس جمهور نماد هیبت و سطوت و صلابت ملت است و ذره‌ای انفعال از طرف رئیس جمهور، کشور را بر باد می‌دهد.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل تصریح کرد: حضرت امام(ره)در طول تاریخ حتی یک بار در برابر دشمن اظهار ضعف نکردند و فرمودند"و الله به عمرم نترسیدم" و همین طور خلف صالح او مقام معظم رهبری است.

آیت الله عاملی تصریح کرد: هرگونه اظهار ضعف در زمان ما، سایه جنگ و تحریم را بالای سر ما قرار می‌دهد؛ جنگ تحمیلی زمانی اتفاق افتاد که دشمن در ما احساس ضعف کرد چرا که جنگ زمانی اتفاق می‌افتد که ما در تبلیغات خود حرفی بزنیم که دشمنان غدار این ملت ذوق زده شوند و حرفی بزنیم که سبب امیدواری دشمنان قسم خورده شود.

وی اظهار کرد: اقتدار نظامی ما برای بازدارندگی است نه برای جنگ، همچنان که خداوند فرموده " واعدوا لهم ما استطعتم من قوه" و بازدارندگی زمانی اتفاق می‌افتد که دشمن بداند ما چه قدرتی داریم، قدرت نظامی برای کتمان نیست و زرادخانه‌های ما باید چشم دشمنان ما را خیره کند.

خطیب جمعه اردبیل با تجلیل از نقش خطیر سربازان گمنام امام زمان(عج) بیان کرد: کل کشور در کنار سفره عنایت سربازان گمنام امام زمان(عج) نشسته‌اند و با دست آنها خطرات بسیار وحشتناکی از سر این ملت رد شده است.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل اظهار کرد: اینجانب به تبعیت از مقام معظم رهبری از جناح خاصی طرفداری و حمایت خاصی ندارم چرا که کار ائمه جمعه فقط تبیین معیارهای اصلح است.

ارسال نظرات