بندر لنگه معروف به بندر مروارید، دارای دومین مدرسه ایران به نام محمدیه، بندری که تاریخ تاسیس فرمانداری آن به سال 1329 باز می گردد، بندری که بخش اعظمی از واردات خودرو مناطق آزاد در اینجا انجام می شود، بندری که با این همه تمدن بازارش به رکود و سکوتی عمیق فرو رفته است.
کد خبر: ۸۸۵۹۲۷۱
|
۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۲

به گزارش سرویس بسیج اصناف و بازاریان کشور خبرگزاری بسیج، ابراهیم جعفری مسئول بسیج اصناف و بازاریان بندر لنگه در استان هرمزگان با اشاره به اینکه 12 دوره کلاس های فقه بازار برای متقاضیان صدور و تمدید جواز کسب برگزار شده است گفت: این دوره ها با کمک حوزه علمیه آل البیت شهرستان بندر لنگه و با همکاری و مساعدت دفتر امام جمعه آیت الله رکنی برگزار می گردد.

وی همچنین اضافه کرد: در این دوره ها حدود 500 نفر از بازاریان بندر لنگه آموزش فقه بازار را گذرانده اند.

جعفری با بیان اینکه برنامه های ابلاغی سازمان بسیج اصناف بازاریان و تجار کشور را کامل اجرا می کنیم افزود: کمک به برپایی مراسم های ملی و مذهبی، دایر کردن ایست گاههای صلواتی، آذین بندی بازار در ایام عید و سیاه پوشی در ایام محرم کارهای فرهنگی است که بسیج اصناف بندر لنگه انجام داده است.

وی همچنین افزود: به واسطه حضور در غرب استان هرمزگان و مسیر زائران اربعین حسینی موکبی به نام اصناف دایر کرده ایم و در ستاد اربعین به فعالیت می پردازیم.

جعفری در ادامه گفت: از کارهای دیگری که در بسیج اصناف بندر لنگه انجام داده ایم کمک به دیگر حوزه ها مثل محلات، دانش آموزی و خواهران در خصوص هفته عفاف و حجاب، می باشد.

وی در پایان افزود: یکی از طرح حهایی که برای خروج از رکود به خیاطی ها در بازار دادیم این بود که به واسطه وجود 18 هزار دانش آموز با یک حرکت خود جوش البسه مدارس بندر لنگه را به جای تهران و سیراز خودشان تامین کنند. که برای این کار باید چر خ های خیاطی قدیمی به صنعتی تبدیل شوند.

ارسال نظرات