صندوق بین‌المللی پول گزارش داد

افزایش دو برابری ریخت‌وپاش در دولت یازدهم نسبت به دولت قبل

صندوق بین المللی پول دولت یازدهم را پرخرج ترین دولت ایران معرفی کرد و از افزایش ۲ برابری ریخت و پاش هزینه ای در این دولت نسبت به دولت قبل خبر داد.
کد خبر: ۸۸۵۹۲۸۲
|
۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، آمارهای منتشر شده از سوی صندوق بین المللی پول نشان می دهد دولت یازدهم پرخرج ترین دولت ایران بوده و هزینه های سالانه آن با شیب بسیار تند افزایش یافته است.

 

مجموع هزینه های دولت یازدهم در سال 95 به 233 هزار میلیارد تومان رسیده که بالاترین هزینه‌کرد سالانه در بین دولت های ایران محسوب می شود.

 

هزینه‌کرد سالانه دولت یازدهم در سال اول فعالیت این دولت 141 هزار میلیارد تومان بوده که نسبت به آخرین سال فعالیت دولت دهم 36 درصد رشد داشته است. هزینه کرد دولت یازدهم در سال دوم فعالیتش به 173 هزار میلیارد تومان، در سال سوم به 199 هزار میلیارد تومان و در سال چهارم به 233 هزار میلیارد تومان افزایش یافته است .

 

این دولت در مجموع 4 ساله فعالیت خود 746 هزار میلیارد تومان هزینه کرده است. مجموع هزینه های دولت دهم 391 هزار میلیارد تومان بوده است.

 

بر این اساس دولت یازدهم تقریبا 2 برابر دولت دهم هزینه کرده است این در حالی است که بهبودی در وضعیت زندگی و اشتغال مردم ایجاد نشده است.

 

به گزارش خبرگزاری دانشجو، بر اساس آمارهای بانک مرکزی، در فاصله ۳۰ ماهه ابتدای مردادماه ۱۳۹۲ تا پایان دی‌ماه ۱۳۹۴، مجموع هزینه‌های جاری دولت یازدهم 368 هزار میلیارد تومان بوده است.



بر این اساس، میانگین ماهانه مخارج جاری دولت یازدهم 12300 میلیارد تومان بوده که 90 درصد نسبت به مخارج دولت دهم و 139 درصد نسبت به مخارج دولت‌های نهم و دهم، افزایش نشان می‌دهد.



میانگین هزینه‌های جاری دولت دهم ماهانه 6400 میلیارد تومان و میانگین 8 ساله دولت‌های نهم و دهم 5100 میلیارد تومان بوده است.



ارسال نظرات
آخرین اخبار