خبرهای داغ:
رئیس هیأت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای استان قم مطرح کرد

حضور ناظران تا پایان شمارش آرا پای صندوق‌های رای/هشدار نسبت به برخی فعالیت‌ها در مناطق محروم

رئیس هیأت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای استان قم با بیان اینکه ناظران باید تا پایان شمارش آرا پای صندوق‌های رای حضور داشته باشند، گفت: اگر فردی نمی‌تواند به هر دلیلی تا پایان کار بماند باید اکنون اعلام کند تا با مشکل خاصی در روند برگزاری انتخابات مواجه نباشیم.
کد خبر: ۸۸۵۹۳۱۷
|
۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۱
حضور ناظران تا پایان شمارش آرا پای صندوق‌های رای/هشدار نسبت به برخی فعالیت‌ها در مناطق محروم
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، احمد امیرآبادی فراهانی ظهر امروز در گردهمایی ناظران پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای استان قم که در سالن همایش‌های شهرداری برگزار شد،‌ اظهار کرد: نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری بر عهده شورای نگهبان و نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا بر عهده مجلس شورای اسلامی است.

وی با تاکید بر اینکه برای نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی هر بخش سه نفر انتخاب شده‌اند، اظهار کرد: بررسی صلاحیت کاندیداها بعد از ردصلاحیت هیأت نظارت شهرستان بر عهده هیأت استان است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هزار و 600 نفر در این استان برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ثبت‌نام کرده‌اند، اضافه کرد: 11 نفر در روستاها و 9 نفر در شهرها ردصلاحیت شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: بررسی صلاحیت کاندیداها توسط نمایندگان مجلس کار درستی نیست هر چند طی این دوره و دوره گذشته بر اساس قانون عمل کرده‌ایم اما تلاش می‌کنیم که با متقاعد کردن نمایندگان این رسالت بر عهده مجموعه دیگری گذاشته شود، البته شورای نگهبان نیز استدلال‌هایی دارد که این امر را نمی‌پذیرد.

امیرآبادی با تاکید بر اینکه هیأت نظارت مسؤول صیانت از آرای مردم است، عنوان کرد: اینکه چه فردی عضو شورای شهر یا روستا می‌شود بر عهده مردم است و این موضوع به ناظران ارتباطی ندارد.

وی با اشاره به اینکه ایران اسلامی در دوره‌های مختلف انتخابات موفقی را برگزار کرده است، مطرح کرد: طی سال‌های مختلف این حق‌الناس با تدابیر رهبر انقلاب اسلامی و امام خمینی(ره) رعایت شده است؛ هر چند در برخی از دوره‌ها همانند سال 88 برخی می‌خواستند با حضور گروهی در خیابان‌ها آرای مردم را باطل کنند.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی یادآور شد: نظام اسلامی به صورت مستمر انتخابات را سالم برگزار کرده چرا که عالی‌ترین مقام این کشور ایستاده و از آرای مردم حراست می‌کند.

وی با بیان اینکه ناظران انتخابات رسالت‌های‌ سنگینی را بر عهده دارند، اضافه کرد: اگر افراد صحنه نظارت را ترک کنند نزد خداوند متعال مسؤول هستند؛ گفته بودند که توسط هیأت نظارت برای هر صندوق قم یک ناظر گذاشته شود اما برخی درخواست دارند که ناظران هر صندوق به دو یا سه نفر افزایش یابد که این مورد از مسؤولان ملی درخواست شده است.

امیرآبادی با بیان اینکه ناظران باید تا پایان شمارش آرا پای صندوق‌های رای حضور داشته باشند، گفت: اگر فردی نمی‌تواند به هر دلیلی تا پایان کار بماند باید اکنون اعلام کند تا با مشکل خاصی در روند برگزاری انتخابات مواجه نباشیم.

رئیس هیأت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای استان قم خاطرنشان کرد: تفاوتی ندارد که چه فردی یا گروهی در این انتخابات رای بیاورند؛ در برخی از مناطق محروم افرادی را می‌آوردند تا رأی افراد بی‌سواد را برای خود ثبت کنند به همین علت باید نسبت به فعالیت این افراد در منطقه محروم حساس بوده و در صورت مشاهده این موارد به نیروی انتظامی مستقر در شعب اطلاع داده شود.

وی با اشاره به اینکه با استفاده از سامانه‌های پیامکی مشخصی اخبار و اطلاعات مورد نیاز را به ناظران اعلام می‌کنیم، گفت: نمایندگان هیأت نظارت شورای نگهبان و هیأت نظارت مجلس در روز انتخابات با یکدیگر هماهنگ می‌شوند تا بتوانند به شیوه مطلوب‌تری رسالت خود را انجام دهند.

امیرآبادی اضافه کرد: در دوره گذشته برخی از افراد به علت خستگی تا پایان کار حضور نداشتند در حالی که نظارت یک مسؤولیت شرعی و قانونی است که باید به بعد شرعی بودن آن توجه بیشتری داشته باشیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار