خبرهای داغ:
مدیر فرهنگی کمیته امداد استان قزوین:

فقر مادی نباید موجب فقر فرهنگی شود

مدیر فرهنگی کمیته امداد استان قزوین خبر داد: کمیته امداد تلاش می کند تا با برنامه های حمایتی بستری را فراهم کند تا فقر مادی زمینه فقر فرهنگی نشود.
کد خبر: ۸۸۵۹۳۸۶
|
۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۲

امروزه یکی از برنامه های جدی کمیته امداد در حوزه فرهنگی؛ آموزش های قرآنی با رویکردهای مختلف قرائت، ترتیل، حفظ و مفاهیم است، چراکه ارتباط با قرآن نیازی است که در بستر فطرت حقیقت جویی، انسان را به تعالی رسانده و زندگی افراد را به سعادت واقعی رهنمون می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، علی اصغر کشاورز حسین آبادی، مدیر فرهنگی کمیته امداد استان قزوین، کمیته امداد را مرکز خدمت به محرومان دانست و گفت: یکی از برنامه های جدی کمیته امداد ارتقای زندگی مددجویان است یعنی شرایطی به وجود آید که خانواده تحت حمایت دیگر به کمک های دیگران نیاز نداشته باشد.

وی ادامه داد: تلاش ما در کمیته امداد بر این است که فقر مادی بستر و زمینه فقر فرهنگی و معنوی نشود یعنی نباید خانواده ای به واسطه محرومیت های مالی در حوزه تحصیل علم و فراگیری علوم و سبک زندگی دچار مشکل شود.

مدیر فرهنگی کمیته امداد استان قزوین اعلام کرد: برنامه های قرآنی را یکی از رویکردهای تبیینی و تشویقی برای افزایش آشنایی با قرآن دانست و گفت: برنامه های مختلف قرآنی اعم از آموزشی و مسابقات را باید سرمایه گذاری دانست، چراکه با قرآنی شدن یک خانواده بستر ارتقاء آن خانواده از هر جهت فراهم می شود.

وی تأکید کرد: وقتی خانواده ای قرآنی شود؛ امنیتی در برابر آسیب های اجتماعی پیدا می کند و با تأسی به قرآن رفتارش را با عزت نفس توأم با توکل به خداوند سبحان بروز می دهد در این صورت است که خانواده با فرهنگ کار و تلاش بیگانه نیست و برای هر گامی که خانواده را رشد می دهد با توکل به خدای متعال، همت و تلاش افزونی خواهد داشت.

کشاورز یادآور شد: امروزه یکی از برنامه های جدی کمیته امداد در حوزه فرهنگی آموزش های قرآنی با رویکردهای مختلف قرائت، ترتیل، حفظ و مفاهیم است، چراکه ارتباط با قرآن نیازی است که در بستر فطرت حقیقت جویی، انسان را به تعالی رسانده و زندگی افراد را به سعادت واقعی رهنمون می کند.

وی با اشاره به برگزاری برنامه های مختلف قرآنی گفت: قرآن کتاب جاویدان و تنها راه سعادت در این دنیا و کسب معارف لازم برای زندگی شایسته یک انسان است.

علی اصغر کشاورز حسین آبادی مدیر فرهنگی کمیته امداد استان قزوین در پایان خاطرنشان کرد: برنامه های مختلف در کمیته امداد بر محور قرآن اجرا می شود تا خانواده های نیازمند بتوانند از معارف و آموزه های این کتاب ارزشمند بهره ببرند.

1001/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار