خبرهای داغ:
استاندار گلستان گفت: 210 میلیون تومان بیمه مدنی به وراث جان‎باختگان معدن پرداخت می‎شود.
کد خبر: ۸۸۵۹۴۱۰
|
۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از گرگان، حسن صادقلو پیش از ظهر امروز در جلسه شورای اداری استان گلستان ضمن تسلیت به خانواده‎های جان‎باختگان حادثه معدن اظهار کرد: این حادثه بسیار تلخ و سخت بود که ۴۳ جانباخته از قشر مستضعف و محروم بر جای گذاشت که برای استان گلستان مصیبت بزرگی است.

وی افزود: استان ما از همان ساعت اول وظیفه خودش را انجام داد و مسئولان نیز همدردی با خانواده‎های بازماندگان داشتند.

استاندار گلستان نجات جان ۷۰ کارگر حادثه دیده را کار بسیار بزرگی عنوان و گفت: این اقدام کار بسیار بزرگی بود که در این حادثه اتفاق افتاد و حال مدیریت پس از حادثه هم بسیار مهم است و باید با حساسیت پیگیری کنیم. 

صادقلو کار معدن‎کاران را مجاهده خواند و اجر آنها را همانند شهید دانست و تصریح کرد: پای کار بودن نیروهای امدادی، مسئولان و کارگران معدن تحسین‎برانگیز بود و جلوه‎های بزرگی از ایثار، انسانیت و روح واحد را به نمایش گذاشت. 

وی خاطرنشان کرد: ما به تمامی خانواده های جانباختگان حادثه معدن آزادشهر سر زدیم و ۱۶ میلیون تومان برای کمک به هر خانواده در نظر گرفته شد. 

استاندار گلستان در خصوص معوقات بیمه این افراد بیان کرد: 72 درصد سهام مربوط به «بازنشستگان البرز شرقی»، 10 درصد تکاد «بازنشستگان ذوب آهن کشور» و 18 درصد سهام شرکت توسعه معدنی روی ایران است، به وراث اصلی بعد از طی شدن روال قانونی 210 میلیون تومان پرداخت می‎شود. 

صادقلو با بیان اینکه عده ای می خواستند از حادثه معدن آزادشهر سو استفاده کنند، گفت: اقداماتی تحت عنوان شایعه و تحریک مطرح شد که اینها زمینه خاموش کردن حقوق اصلی خانواده های جانباختگان را فراهم کرد. 

وی در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به منطقه آزاد اینچه‎برون بیان کرد: نقشه منطقه آزاد سه روز قبل در شورای عالی مناطق آزاد تصویب شد که فرصت خوبی برای استان گلستان است،چرا که منطقه آزاد در افق استان ما موضوع مهمی است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها