خبرهای داغ:

سیاسی‌کاری در دولت یازدهم مطالبات جدی زنان را به‌حاشیه برد

عضو شورای فرهنگی اجتماعی زنان گفت: مادام اینکه بحث اجتماعی حقوق زنان از مباحث سیاسی آن جدا نشود اوضاع همین است.
کد خبر: ۸۸۵۹۴۲۲
|
۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۹

به گزار ش خبرگزاری بسیج جامعه زنان: فرشته روح افزا فعال حوزه زنان و خانواده در خصوص مطالبات زنان از دولت آینده، اظهار داشت: احقاق حقوق زنان و منافع آن فقط مربوط به زنان نیست؛ بلکه منفعت آن هم متوجه کودکان می‌شود و هم کل خانواده.

عضو شورای فرهنگی اجتماعی زنان با انتقاد از عملکرد دولت در حوزه خانواده، افزود: در حال حاضر هم دولت و هم مجلس در خصوص مسائل زنان کم کاری می‌کنند. برای مثال قانون تسهیلات ازدواج تصویب شده اما قوه مجریه آن را اجرایی نمی‌کند و قوه مقننه هم مطالبه یا نظارتی برای اجرای آن ندارد.
 
وی تأکید کرد: در حال حاضر دولت و مجلس خود را مکلف به پاسخ‌گویی به مردم نمی‌دانند، و تنها کارشان تأمین آرای سازمان‌های بین المللی شده است.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: علت حل نشدن مشکلات حوزه زنان این است که کار علمی انجام نمی‌شود؛ حتی اگر افرادی با تخصص علمی و تحصیلات دانشگاهی هم وارد کار بشوند، باز هم کار علمی انجام نمی‌دهند.

روح افزا با انتقاد از تعطیلی ستاد ملی زنان و خانواده در دولت دهم، ادامه داد: در واقع مادام اینکه بحث اجتماعی حقوق زنان از مباحث سیاسی آن جدا نشود اوضاع همین است.

وی همچنین درخصوص فعالیت بانوان در عرصه‌های مختلف سیاسی گفت: بنده مخالف سیاسی کردن مسئله‌ی زنان هستم؛ اما مخاف فعالیت سیاسی بانوان نیستم اما زنان قبل از ورود به عرصه کنشگری کلان سیاسی باید توانمند بشوند تا اثرگذار باشند.

ارسال نظرات