فرماندارمیبد:

در انتخابات ملاک حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رأی است

نخستین جلسه شورای اداری سال 96 شهرستان میبد با حضور مدیرعامل بیمه سلامت ایران برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۵۹۴۵۶
|
۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از میبد، فرماندارمیبد در این جلسه بحث سلامت را امر مهمی خواند و گفت: در مقوله سلامت، اقدامات ارزشمندی در نظام جمهوری اسلامی به‌ویژه در دولت تدبیر وامید با اجرای طرح تحول سلامت انجام‌شده است و بسیاری از مشکلات در این حوزه به حداقل رسیده است.

حسین فلاح در ادامه با اشاره به انتخابات پیش رو گفت: در انتخابات باید ملاک و محور، فعالیت همه جناح‌ها و سلیقه‌ها و اقشار، حضور حداکثری پای صندوق‌های رأی باشد.

فلاح بابیان اینکه یکی از ارزیابی‌های دنیا بحث حضور حداکثری مردم در انتخابات است تصریح کرد: اگر می‌خواهیم اهداف والای نظام تحقق یابد و ارزیابی‌های آن ور آبی‌ها از حضور مسنجم و یکپارچه مردم به ناامیدی و دلسردی دشمنان و بدخواهان نظام پیش برود باید زمینه حضور حداکثری و مشارکت مردم در انتخابات را فراهم کنیم.

فرماندارمیبد خاطرنشان کرد: یکی دیگر از بحث‌های مهم در انتخابات، سلامت انتخابات است که می‌طلبد؛ عوامل اجرایی، نظارت و بازرسی انتخابات با نگاه قانونی و فنی این سلامت را تضمین کنند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران هم بابیان اینکه در سه ونیم سال گذشته دولت در ارائه خدمات درمانی چهره بسیار درخشانی داشته است گفت: از سال 93 تا 96 قریب به 2 هزار و 500 خانه بهداشت احداث و بیش از 20 هزار واحد ارائه خدمت در کشور نوسازی شده است.

محمدجواد کبیر این حرکت را رنسانس و انقلاب در نظام سلامت کشور بیان کرد و افزود: برای انجام چنین کار بزرگی به حمایت همه‌جانبه ارکان نظام نیاز بود.

وی با اشاره به سرگردانی قریب 9 میلیون نفر بین صندوق‌های مختلف گفت: ما توانستیم قریب 11 میلیون نفر جمعیت که 9 میلیون نفر آن‌ها با حقوق کمتر از یک‌میلیون و 200 هزار تومان در برابر هزینه‌های سلامت آسیب‌پذیر بودند بیمه کنیم.

دکتر کبیر حفاظت مالی از مردم در برابر هزینه‌های سلامت، دسترسی یکسان بر اساس نیاز مردم، خرید راهبردی و تضمین از کمیت و کیفیت خدمت را چهار مأموریت اصلی بیمه سلامت برشمرد و افزود: در استان یزد 350 هزار نفر جمعیت بیمه‌شده داریم که 150 هزار آن روستاییان هستند.

وی گفت: حدود 230 هزار نفر بدون پرداخت حق بیمه توانسته‌اند از چتر حفاظتی و حمایتی دولت برخوردار شوند.

مدیرکل بیمه سلامت استان هم در این جلسه گفت: در شهرستان میبد 28 هزار و 980 نفر بیمه‌شده سلامت داریم.

دکتر محمد دریجانی افزود: 8 هزار و 334 نفر هم تحت پوشش بیمه رایگان قرار گرفتند و در سال 95 بعد از مرکز استان شهرستان میبد با بیش از ده میلیارد تومان هزینه در بخش سلامت در جایگاه دوم قرار دارد.

وی گفت: شهرستان میبد از شهرهایی است که تمام خدمات بهداشتی و درمانی ازجمله خدمات سی‌تی‌اسکن، ام آر آی، بیماری‌های قلبی و عروقی، جراحی‌های چشم و حلق و گوش و بینی و همه تخصص‌ها را به مردم ارائه می‌کند.

در پایان این جلسه از مجریان احداث ساختمان بیمه سلامت این شهرستان با اهداء لوح و هدایا تجلیل به عمل آمد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار