همزمان با ولادت با سعادت امام زمان (عج)؛ بیمارستان شماره 2 ولی‌عصر (عج) زنجان کلنگ‌زنی شد.
کد خبر: ۸۸۵۹۵۱۲
|
۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، بیمارستان 400 تختخوابی شماره 2 ولی‌عصر (عج) در شهر زنجان توسط معاون رئیس‌جهمور، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان و مسئولان استانی کلنگ‌زنی شد.

مهندس جمشید انصاری معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان اداری-استخدامی کشور ظهر جمعه در آئین کلنگ‌زنی بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی شماره ۲ ولی‌عصر (عج) و مجتمع خدماتی، تجاری، اداری و مسکونی مجاور آن، گفت: اقدامات بهداشتی و درمانی مناسبی در سال‌های اخیر صورت گرفته است.

مهندس جمشید با بیان اینکه طبق مصوبات دولتی به دستگاه‌های دولتی اجازه داده می‌شود که اگر زمین مازادی داشته باشند، جهت تغییر کاربری از آن‌ها استفاده کنند، افزود: با محاسبه کمبود حدود ۸۰۰ تخت در استان که در حدود نصف این کمبود در استان زنجان مشاهده می‌شود، به ذهنمان رسید که با فروش اراضی اضافه دانشگاه علوم پزشکی بتوانیم این کمبود را برطرف کنیم اما تامین تمامی هزینه‌ها توسط دستگاه‌های دولتی غیرممکن است.

وی اظهار داشت: به جهت اینکه سرانه تخت‌های بیمارستانی در سطح استان و شهرستان زنجان مناسب نبود که در این خصوص با تکیه بر ظرفیت‌های بومی و ساخت و بهره‌برداری از این پروژه، شاهد سرانه مناسب تخت بیمارستانی در زنجان خواهیم بود که می‌تواند بیشتر از میانگین کشور باشد.

معاون رئیس‌جمهور با اشاره به پروسه طی‌شده برای انجام ساخت بیمارستان ولیعصر (عج) 2، تصریح کرد: ساخت و تجهیز این بیمارستان بین ۲۰۰ تا ۲۲۰ میلیارد تومان هزینه نیاز دارد که تنها با کمک‌های مردمی قابل تحقق نبود و از این‌رو رویکرد و روش‌های دیگری برای ساخت و تجهیز آن در استان برنامه‌ریزی شد.

مهندس انصاری با اشاره به استفاده از ظرفیت ایجادشده در لایحه قانون بودجه سال ۹۳ برای تغییر کاربری اراضی دستگاه‌های اجرایی و ایجاد ارزش افزوده ناشی از آن، ادامه داد: با استفاده از این ظرفیت زمینی که در اختیار هیئت امنای مجتمع بیمارستان ولعیصر (عج) بود، تغییر کاربری داده شد و با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و خیرین شهر در این راستا استفاده شد.

وی اضافه کرد: شهر زنجان ۵۰۰ تخت بیمارستانی به نسبت استاندارد سرانه کمبود داشت و در این پروژه ۴۰۰ تخت بیمارستانی به همراه مجتمع مسکونی، اداری، خدماتی و تجاری نیز ساخته می‌شود که توجیه اقتصادی پروژه را منطقی و مثبت کند.

معاون رئیس‌جمهور با بیان اینکه این پروژه سه‌ساله تعریف شده و ساخت این بیمارستان و مراکز مجاور آن باید ظرف 3سال به اتمام برسد، از آماده‌سازی ۴.۵ هکتار زمین در پشت بیمارستان ولیعصر (عج) فعلی برای ساخت بیمارستان ولیعصر (عج) 2، با هزینه‌ای بالغ بر ۱۲۰ میلیارد تومان سخن گفت.

رئیس سازمان اداری-استخدامی خواستار کمک و مساعدت تمامی زنجانی‌ها برای ساخت و تکمیل این بیمارستان شد و اظهار کرد: حضور یک شرکت بومی برای ساخت و مشارکت در آن نیازمند حمایت دارد که در مرحله خرید واحدهای اداری، تجاری، خدماتی و مسکونی باید در این اقدام خیرخوانه شریک شد و حمایت کرد.

وی همچنین از شهرداری زنجان نیز خواستار مساعدت لازم در تعدیل قیمت عوارض‌های مربوطه شد و این اقدام را برای انتفاع عمومی مردم شهر زنجان مثبت تلقی کرد.

ارسال نظرات