مسئول سازمان بسیج رسانه با بیان اینکه اگر رهبر فرزانه و پشتوانه حضور گسترده مردم در ۹ دی نبود، بدعتی جدید در سیستم جمهوریت نظام پایه‌گذاری می‌شد، گفت: رسانه‌ها با صداقت «بداخلاقی‌های سیاسی» را مدیریت کنند.
کد خبر: ۸۸۵۹۵۱۴
|
۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۹
به گزارش خبرگزاری بسیج، مسعود بصیری درباره فعالیت رسانه‌ها در ایام حساس انتخابات اظهار کرد: در مقطع حساس و مهمی چون انتخابات خبرها و شایعات یا تخریب ناجوانمردانه و بد اخلاقیهای سیاسی در فضای مجازی بیشتر نشر داده می‌شود که در این صورت از بین بردن آثار این شایعه‌ها و اخبار دروغ از افکار عمومی جامعه به راحتی ممکن نخواهد بود.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها با صداقت «بداخلاقی‌های سیاسی» را مدیریت کنند، تصریح کرد: اطلاعاتی که در فضای مجازی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد، قابل اطمینان نبوده و ما باید برای به دست آوردن اطلاعات درست و صحیح در مورد کاندیداها به منابع موثق رجوع کرده و انتخابی آگاهانه و شایسته انجام دهیم که روزی در مقابل این انتخاب در پیشگاه خدا جوابگو خواهیم بود.

ورود کلمه «حق‌الناس» به ادبیات سیاسی توسط مقام معظم رهبری

مسئول سازمان بسیج رسانه یادآور شد: مقام معظم رهبری با درایت خاص، کلمه «حق‌الناس» را وارد ادبیات سیاسی کشور کردند و این واژه را به عنوان سرلوحه کاری و عملکرد مجریان و ناظران انتخابات قرار دادند.

بصیری افزود: رسانه‌ها یکی از اجزای ناظر بر چگونگی روند انتخابات از لحظه اعلام کاندیداتوری افراد مختلف برای تصدی پست ریاست جمهوری و دیگر مناصب تا روز رأی‌گیری و پس از آن شمارش آراء و اعلام افراد منتخب بوده و در این مسیر نقش بسزایی را ایفا می‌کنند.

وی تاکید کرد: دشمنان قسم خورده انقلاب همواره و در طول عمر پربرکت نظام جمهوری اسلامی، سعی بر تلقین فرمایشی‌بودن انتخابات در ایران داشته و بعضاً به‌صورت محسوس یا نامحسوس اقداماتی زیرکانه را در این راستا انجام می‌دهند؛ جمله «بنویسیم فلان و بخوانیم بهمان» یکی از بارزترین این اقدامات بود.

مسئول سازمان بسیج رسانه گفت: انقلاب و در صدر آن رهبری معظم همواره بر جدیت نظام در حفظ و پاسداری از آراء مردم تاکید مؤکد داشته و فارغ از اینکه چه کسی از چه گروه و حزب و دسته‌ای رأی آورده، مقتدرانه جلوی مخالفان به کرسی نشستن رأی مردم ایستاده است.

«فتنه 88» نمونه‌ای از «اقدام دشمن در مقابل خواست ملت»

بصیری با بیان اینکه یکی از نمونه‌های دیگری که دشمن از پس پرده بیرون آمد و در مقابل خواست ملت اقدام به طرح و اجرای توطئه کرد، همان فتنه 88 بود، خاطرنشان کرد: آن فتنه حتی عده‌ای از خواص را نیز فریب داد و اگر رهبر فرزانه و پشتوانه حضور گسترده مردم در 9 دی نبود، بدعتی جدید در سیستم جمهوریت نظام پایه گذاری می‌شد که تا ابد هیچ کس زیر بار رأی و سلیقه مردم نمی‌رفت و نسبت به خواست ملت تمکین نمی‌کرد.

وی تاکید کرد: رسانه‌ها با تبیین حرکات و مقاصد دشمن، مردم را به وجود چشمی تیزبین و ناظر بر آرای آنها دلگرم کنند که علاوه بر تشویق مردم به مشارکت هرچه بیشتر، موجب تنویر افکار عمومی و طیب خاطر ایرانیان در حفظ تک تک آراء تا لحظه انشاء و در نهایت به ثمر نشستن آن خواهد شد.
ارسال نظرات