رئیس هیأت امناء مجتمع خیریه درمانی ولیعصر (عج) زنجان:
یک فکر می‌تواند یک جامعه را به بلندی برساند و شروع فاز دوم بیمارستان ولیعصر (عج) اتفاق دیگری است که توسط این خیرین محقق می‌شود.
کد خبر: ۸۸۵۹۵۱۶
|
۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، بیمارستان 400 تختخوابی شماره 2 ولی‌عصر (عج) در زنجان توسط معاون رئیس‌جهمور، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان و مسئولان استانی کلنگ‌زنی شد.

رئیس هیأت امناء مجتمع خیریه درمانی ولیعصر (عج) در مراسم کلنگ‌زنی بیمارستان 400 تختخوابی شماره 2 ولی‌عصر (عج) در زنجان ضمن تبریک به مناسبت نیمه شعبان با اشاره به اولین روز تشکیل این مجتمع در سال 63 و افتتاح آن در سال 78، کمک‌های بسیاری در حوزه درمان اتفاق افتاده است، گفت: بعد از اینکه این تصمیم گرفته شد که فاز دوم بیمارستان ولیعصر (عج) افتتاح شود، خیرین این مجتمع شروع به کار کردند تا بتوانند کارهای اولیه این پروژه را به خوبی به جواب برسانند.

اسماعیل افضلی با بیان اینکه اگر خیرین نبودند این مجتمع به طول می‌انجامید، به نقش یکی از خیرین بزرگ این مجموعه (حاج کریم نهاوندیان) اشاره کرد و افزود: یک فکر می‌تواند یک جامعه را به بلندی برساند و شروع فاز دوم بیمارستان ولیعصر (عج) اتفاق دیگری است که توسط این خیرین محقق می‌شود.

وی در ادامه تاکید کرد که از مسئولین و سازمان‌های ذیربط انتظار داریم در این راه، هیأت امناء را مساعدت کنند و از نظر ساخت و ساز، انجام مسائل اداری مربوط به پروژه را تسریع نمایند.

همچنین معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری زنجان گفت: ساخت این بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی و فضاهای جانبی آن یک اقدام مهم و بزرگ در زنجان بود و در شرایط فعلی به دلیل محدودیت‌های اعتباری و ارائه نشدن مجوز برای ساخت پروژه جدید، استان زنجان موفق شد با پشتوانه خیرین و ظرفیت‌های قانونی و بومی این اقدام مهم را عملیاتی کند.

مهندس جواد رحمتی با اشاره به انتقادات برخی افراد درخصوص این‌که چرا پروژه‌ها به یک شرکت خاص داده می‌شود، افزود: برای مشخص شدن ادعای این افراد زمان و شرایط لازم برای حضور شرکت‌های مختلف برای ساخت و سرمایه‌گذاری در این پروژه داده شد که نهایتا شرکت جهادنصر موفق ورود به این پروژه شد.

وی در ادامه اظهار داشت: فضای لازم برای حضور پیمانکاران برای ساخت بیمارستان ولیعصر (عج) 2، داده شد و در این پروژه بدون اتکا به منابع دولتی و با پشتوانه خیرین شهر و ورود شرکت پیمانکار و سرمایه‌گذار بومی، اقدامات اجرایی این پروژه مهم درمانی، آغاز خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری زنجان با بیان اینکه این پروژه به صورت مشارکتی عملیاتی می‌شود، تصریح کرد: شرایط قرارداد به صورت مشارکت مدنی بوده و ارزش زمین این پروژه به عنوان آورده مجتمع آموزشی و بهداشتی ولیعصر (عج) و سرمایه‌گذاری شرکت جهادنصر به عنوان آورده بخش خصوصی ملاک عمل خواهد بود که در قرارداد منعقدشده نیز آورده شده که سرمایه‌گذار نمی‌تواند به دلیل عدم فروش واحدهای تجاری و دیگر فضاهای درآمدی، پروژه را دچار مشکل اجرایی کند.

در ادامه مدیرعامل مجتمع خیریه درمانی ولیعصر (عج) با اشاره به اینکه فاز اول بیمارستان ولیعصر (عج) در سال ۶۴ مصادف با نیمه شعبان، یعنی ۳۳ سال پیش کلنگ‌زنی شد، گفت: این مرکز با حداقل امکانات و با مبلغ ۴۳ هزار تومان شروع به کار کرد و با کمک خیرین در سال ۷۸ افتتاح شد.

علی ذبیحیان از جمله اقدامات انجام شده در بیمارستان ولیعصر (عج) را به همت دانشگاه علوم پزشکی زنجان و مشارکت و کمک خیرین و هیأت امناء؛ افتتاح مرکز تحقیقات ماموگرافی و راه‌اندازی رادیوتراپی، احداث مهدکودک برای رفاه کارکنان، خرید و نصب سی‌تی اسکن با کمک خیرین، ساخت و راه‌اندازی آی‌سی‌یو، برطرف کرن کمبود تخت در بخش سرطان با ایجاد بخش جدید بیماران سرطانی با ظرفیت ۸۰ تحت بستری، هزینه خرید دستگاه سوپر سونی و تکمیل بخش اورژانس ذکر کرد و از حمایت‌های دکتر علیرضا بیگلری رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان در ایجاد این ظرفیت‌ها برای خدمت به مردم تشکر و قدردانی نمود.

وی در ادامه، خاطرنشان کرد: پروژه جدید بیمارستان ولیعصر (عج)، با 40 هزار مترمربع وسعت، در چهار طبقه است که هر طبقه یک هکتار وسعت دارد و بنا است ظرف سه سال به اتمام برسد.

مدیرعامل مجتمع خیریه درمانی ولیعصر (عج) گفت: در حال حاضر در بیمارستان ولیعصر ۹۸۰ نفر مشغول به کار هستند و با افتتاح فاز جدید، ۱۴۰۰ نفر دیگر نیز می‌توانند در این بیمارستان مشغول به کار شوند.

در پایان این مراسم از خیرین و هیأت امناء موسسه ولیعصر (عج) و 30سال خدمات صادقانه حاج‌آقا ذبیحیان تجلیل به عمل آمد.

گفتنی است، ، برای احداث بیمارستان شماره 2 ولیعصر (عج) زنجان در بخش جنوبی بیمارستان فعلی از مکانیزم ماده 6 قانون الحاق 2 استفاده شده است که بر اساس این ماده قانونی، زمین‌های خیریه حضرت ولیعصر (عج) شناسایی و تغییر کاربری شد تا از این طریق در احداث بیمارستان کمک کرد و تخت‌های بیمارستانی کسری زنجان نیز جبران ‌شود.

بیمارستان 400 تختخوابی شماره 2 ولی‌عصر (عج) با استفاده از زمین مازاد چهار و نیم هکتاری به صورت مجتمع تجاری و خدماتی بیشتر با کاربری مطب پزشکان در نزدیکی بیمارستان احداث خواهد شد و طبقات پایین آن نیز تجاری خواهد بود.

تجهیز بیمارستان شماره 2 بیمارستان ولیعصر (عج) نیازمند 100 میلیارد تومان اعتبار است که توسط وزارت بهداشت و درمان تامین خواهد شد و ارزش زمین چهار و نیم هکتاری 120 میلیارد تومان است که با بهای زمین بیمارستان توسط شرکت جهادنصر ساخته می‌شود.

بیمارستان ولی‌عصر (عج) زنجان با ظرفیت 308 تختخواب در سال 78 و با هدف ایجاد تخت‌های استاندارد آموزشی و درمانی، آموزش گروه پزشکی، ارائه خدمات تخصصی و فوق تخصصی و ایجاد رفاه اجتماعی در زمینی به مساحت 230 هزار مترمربع و زیربنای 30 هزار مترمربع در 2 طبقه احداث شد که پس از اجرای طرح تحول نظام سلامت در دولت تدبیر و امید به لحاظ تجهیزات، هتلینگ، تخت‌های ویژه و توسعه و رشد قابل توجهی یافته است.


ارسال نظرات