معاون فرهنگی و تبلیغی حوزه‌های علمیه کشور:

خط مشی اخلاقی حوزه‌های علمیه در بین طلاب نهادینه شود

معاون فرهنگی و تبلیغی حوزه علمیه کشور گفت: خط مشی اخلاقی و عملی حوزه‌های علمیه باید در بین طلاب نهادیه شود تا اخلاق معنوی افزایش یابد.
کد خبر: ۸۸۵۹۵۳۱
|
۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، حجت‌الاسلام رضا اسکندری معاون فرهنگی و تبلیغی حوزه‌های علمیه کشور عصر روز شنبه 22 اردیبهشت‌ماه در اولین همایش فارغ التحصیلان حوزه‌های علمیه خواهران که در فرهنگسرای شهر اراک برگزار شد با اشاره به جایگاه خواهران طلبه گفت: خواهران طلبه می توانند از این علم معنوی در راستای تربیت فرزندان و خانواده استفاده کنند.

وی افزود: خواهران طلبه بدانند که هیج وقت زمان فراغت از تحصیل وجود ندارد چراکه انسان تا زنده است باید به دنبال علم آموزی باشد و معلومات خود را افزایش دهد چراکه انسان نافص است و هرچه به دنبال علم برود هنوز کم است.

معاون فرهنگی و تبلیغی حوزه‌های علمیه کشور تصریح کرد: خواهران حوزوی باید در سطح جامعه تاثیرگذار باشند و از علم خود برای روشن فکری همه افراد جامعه هم مسلمان و هم غیر مسلمان استفاده کنند؛ همچنین باید به همه زبان های دنیا نیز مسط باشند تا بتوانند با دیگر کشورها ارتباط برقرار کرده و آنها را به معنای واقعی اسلام آگاه کنند.

وی افزود: دانش آموختگانی وجود دارند که درس حوزوی خود را به پایان رساندن و از آن هیچ استفاده‌ای نمی‌کنند و در گوشه ای نشسته‌اند اما این کار درستی نیست خوهران و برادران طلبه بدانند در برابر این علم مسئول هستند و باید آن دانش را در بین مردم ترویج دهند و علم مردم خود را افزایش دهند.

حجت الاسلام اسکندری با اشاره به افزایش علم در جامعه گفت: هر وقت علم چهره به چهره صورت گرفت آن مهم است نه زمانی که بخواهید عمومی تبلیغ کنید چراکه تاثیرگذاری تبلیغ چهره به چهره بیشتر است.

وی افزود: کسانی هستند که به کشور ایران می آیند و دین و فرهنگ نادرست خود را در بین ایرانی‌ها ترویج می کنند ولی ما نمی‌توانیم از این علم ربانی در جهت ترویج درست اسلامی استفاده کنیم پس همه باید به پاخیزند و کمر همت را ببند و گام عملی بردارند.

معاون فرهنگی و تبلیغی حوزه‌های علمیه کشور گفت: امروزه زنانی هستند که گرفتار اعتیاد هستند و خانواده‌های آنها از هم پاشیده است پس شما طلبه ها باید به فکر باشید و راه درست را به آنها نشان دهید.

وی با اشاره به گسترش فضای مجازی در بین خانواده‌ها گفت: خانواده‌ها به هوش باشید و نگذارید فرزندان خود در دام فضای مجازی گرفتار شوند چراکه بسیاری از خانواده‌ها به دلیل همین سهل‌انگاری‌ها ازهم پاشیده شده‌اند.

حجت الاسلام اسکندری با اشاره به استفاده از ظرفیت رسانه ها برای ترویج تربیت اسلامی گفت: طلبه ها می توانند از ظرفیت رسانه ها برای تربیت درست و اسلامی فرزندان خود استفاده کنند و تربیت را در جامعه ترویج دهند.

وی ادامه داد: برای جوانان زندگی ها را آسان بگیرید و نگذارید سن ازدواج آنها بالا رود چراکه با بالارفتن ازدواج قطعا مشکلات نیز بیشتر می شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار