با هدف توسعه همکاری‌های اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد و مالزی نشستی در سفارت مالزی با سفیر این کشور در تهران برگزارشد.
کد خبر: ۸۸۵۹۵۴۶
|
۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۶
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج در نشست مشترک با سفیر کشور مالزی با اشاره به ظرفیتهای استان در زمینه نفت، آب و جنگل گفت: وجود بیش از ۲ هزار گونه گیاهی و دارویی در استان فرصت مناسبی برای تجارت بین دو کشور درزمینه داروهای گیاهی، محصولات ارگانیک و همچنین محصولات آرایشی بهداشتی با پایه‌ی گیاهان دارویی است.
جبار کیانی وجود رشته کوه دنا با داشتن بیش از ۴۰ قله با ارتفاع بیش از ۴ هزار متر، اقلیم چهار فصل کهگیلویه و بویراحمد، محصولات باغی و گلخانه‌ای و همچنین محصولات پایین دستی نفت و گاز در مناطق گرمسیری را از استعدادهای خوب استان عنوان کرد.
کیانی‌پور به اشتراک‌های ایران و مالزی در حوزه مذهب و فرهنگ و همچنین استفاده از غذاهای حلال میان دو کشور اشاره کرد و افزود: ایران مقصد بسیار خوبی برای کشور مالزی در حوزه سرمایه‌گذاری و تجارت است.
سفیر کشور مالزی در ایران نیز در این نشست با اشاره به اینکه تجارت و سرمایه‌گذاری برای کشور مالزی بسیار مهم است گفت: در همین راستا با شناسایی ظرفیت‌های موجود درایران توانایی و استعدادهای دو طرف بیش از پیش بررسی شد و به نتایج خوبی در جهت گسترش همکاری‌های تجاری مشترک رسیدیم.
رستم یحیی این دیدار را مبنای آغاز ارتباطات بلندمدت فعالان اقتصادی دو طرف ارزیابی کرد و افزود: با توجه به پتانسیل‌ها و مزیت‌های کهگیلویه و بویراحمد، مشتاق حضور بیش از پیش فعالان اقتصادی دو طرف در کهگیلویه و بویراحمد هستیم.
ارسال نظرات