مسئول بسیج جامعه پزشکی مازندران گفت: اجرای طرح «یاوران ولایت» در طول ماه رمضان در ۳۰ مسجد سطح شهر و حاشیه شهرهای استان اجرایی می‌شود.
کد خبر: ۸۸۵۹۶۳۵
|
۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۳
به گزارش سرویس بسیج جامعه پزشکی خبرگزاری بسیج، نصرالدین قاضی زاده، مسئول بسیج جامعه پزشکی مازندران درباره برنامه‌های مدون سال جدید در این استان گفت: دو برنامه بومی در استان مصوب شده است، یکی طرح «یاوران ولایت» در ماه رمضان و دیگری اجرای اردوهای سالیانه برای طول سال جدید که در دستور کار ما قرار دارد.

 

وی درباره روند اجرای طرح « یاوران ولایت» در ماه رمضان بیان کرد: در دو شهر ساری و بابل که دانشگاه علوم پزشکی وجود دارد، هر۳۰ شب ماه رمضان تیمهای درمانی، بهداشتی و آموزشی ما در قالب این طرح در مساجد حاضر می‌شوند و در واقع « یاوران ولایت» یکی از طرحهای مسجد محور است.

قاضی زاده، در ادامه افزود: در این طرح پایگاه‌های مقاومت سطح شهر دارای مسجد و حاشیه شهرهایی که دارای مشکلات مختلفی مانند اعتیاد، مشکلات زنان و زایمان یا مشکلات روان هستند، توسط تیمهای محول شناسایی می‌شوند حتی تیمهای درمانی ما نیز در همان قالب به مساجد سطح شهر می‌روند و در این باره برنامه دارند.

 

وی با بیان اینکه اجرای طرح «یاوران ولایت» در ۳۰ مسجد سطح و حاشیه شهر اجرایی می‌شود، تصریح کرد: تیمهای درمانی ما در نماز جماعت شرکت می‌کنند و پس از آن برنامه آموزشی یا درمانی را به شکل ویزیت رایگان شروع می‌کنند.

 

مسئول بسیج جامعه پزشکی مازندران ادامه داد: شهرهای دانشگاهی ۳۰ شب برنامه را در مساجد اجرا خواهند کرد اما شهرهای غیردانشگاهی ۱۰ شب در این ماه برنامه خواهند داشت؛ همچنین اعضای ما در شهرهای غیردانشگاهی در شبهای قدر در یکی از مراکز بزرگ سطح شهر چادر سلامت نیز برپا خواهند کرد.

 

وی درباره برنامه‌های کانونهای درجه دو از لحاظ تعداد نیروی بسیجی استان بیان کرد: این کانونها ۸ برنامه در طول سال دارند؛ به علاوه شبهای قدر نیز چادر سلامت برگزار می‌کنند اما در کانونهای درجه سه از لحاظ تعداد عناصر بسیجی استانی مانند سواد کوه، گلوگاه و فریدون کنار شش برنامه در طول ماه رمضان برگزار خواهد شد که این موضوع به غیر اعزام ۱۰۰ تیم در طول سال است.

 

وی با اشاره به برپایی اردوهای تربیتی، فرهنگی در داخل و خارج استان بیان کرد: اردوی داخل استان به شکل یک روزه و اردوی خارج از استان سه روزه برگزار خواهد شد.

 

این مقام مسئول در ادامه افزود: قرار است به ازای هر ۱۷ شهرستان در استان یک اردوی تربیتی برای برادران و یک اردوی تربیتی برای خواهران هر ناحیه در نظر گرفته شود همچنین چهار اردو به ازای تعداد فصول سال به مشهد و قم خواهیم داشت.

 

قاضی زاده، تاکید کرد: این اردوها به ویژه در شهر قم شامل موارد اردوی زیارتی، آموزش اخلاق و تربیت اسلامی هستند که این موضوع را با اساتید ماهر هماهنگ کردیم و زمانبندی برنامه اردویی در تابستان و پاییز بر عهده کانونهای نواحی قرار دارد.


ارسال نظرات