خبرهای داغ:
در نمایشگاه همت دو

برتری طرح دانشجوی بسیجی مخترع دانشگاه پیام نور دولت آباد برخوار

طرح برگزیده سید کمال مرتضوی به نمایشگاه توانمندی های همت دو طراحی و ساخت سیستم رانش سطحی با فن آوری نیمه مغروق و گریز از مرکز این طرح از بین ده ها طرح ارائه شده از سراسر اصفهان برگزیده شد.
کد خبر: ۸۸۵۹۶۶۳
|
۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۸
به گزارش خبرنگار بسیج از برخوار؛ طرح برگزیده سید کمال مرتضوی به نمایشگاه توانمندی های همت دو طراحی و ساخت سیستم رانش سطحی با فن آوری نیمه مغروق و گریز از مرکز این طرح از بین ده ها طرح ارائه شده از سراسر اصفهان برگزیده شد.
از مزایا ی این نوع مولد شناور این است که دارای راندمان مناسب با مصرف سوخت کم و هزینه تعمیر و نگهداری فوق العاده پایین و در دسترس بودن قطعات و لوازم موتور (به علت استفاده از موتور های کشاورزی) است، همچنین با توجه به نقش مهم پروانه در رفتار شناورهای تندرو و یدک کش از نظر، سرعت، قابلیت مانور, و …. ساخت محور انتقال نیرو از موتور به منظور دستیابی به حالت قرار گرفتن پروانه در آب به صورت نیمه مغروق (الاکلنگی بودن سکان) را در شناور هنگام حرکت ایجاد می کند.

این مولد شناور دارای پروانه با گام ثابت برای ایجاد نیرو بدون نویز برای حرکت در آب بوده که ساخت این نوع پروانه بسیار آسان و کم هزینه است، همچنین دست یابی به حداکثر سرعت و قدرت حتی در آب های گل آلود، افزایش راندمان سیستم رانش، کاهش ارتعاشات شناور در حین حرکت، عملیاتی بودن رفتار شناور تحت هر نوع شرایط، عملیاتی بودن شناور حتی در بسترهای سنگلاخی به علت حفاظت پروانه توسط باله هدایت از دیگر شاخصه های مفید این دستگاه است.
سید کمال مرتضوی سازنده این دستگاه، یکی از بسیجیان مخترع حوزه بسیج شهید قوچانی دانشگاه پیام نور دولت آباد است.

اختراع این جوان بسیجی در محل برگزاری نمایشگاه همت دو که در دهم و یازدهم اردیبهشت ماه جاری در اصفهان، خیابان استانداری، دانشگاه هنر اصفهان برگزار شد، در معرض بازدید عموم قرار گرفت.
نماینده سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان، نماینده ارتش جمهوری اسلامی ایران، نماینده نزاجا، معاون استاندار اصفهان، معاون دانشگاه علوم پزشکی تهران، نمایندگان سپاه و نماینده پدافند هوایی نیز از جمله مسئولان و بازدیدکنندگان از نمایشگاه همت یک بودند.

ارسال نظرات