استاندار اردبیل گفت: امسال 150 گروه خودیار در این استان تشکیل می شود.
کد خبر: ۸۸۵۹۷۳۱
|
۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل ، دکتر مجید خدابخش در دیدار با اعضای گروه های خودیار استان اردبیل در مسجد جامع روستای خانقاه سفلی نمین افزود: در سه سال گذشته 170 گروه خودیار در این استان تشکیل شده است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون چند گروه خودیار در شهرستان های نمین ، خلخال و مشگین شهر فعالیت می کنند اظهار کرد: در سال جاری این گروه ها در 2 شهرستان گرمی و کوثر نیز ایجاد می شوند.

استاندار اردبیل با بیان اینکه اعضای این گروهها در استان اردبیل توانسته اند تاکنون بیش از سه میلیارد ریال تسهیلات بانکی دریافت کنند، بیان کرد: اعضای این گروه ها در سال اول از پس اندازهای خرد اعضا استفاده کرده و در ادامه با ارائه طرح توجیهی و بدون سپردن وثیقه و ضامن بر اساس سرمایه اجتماعی وام دریافت می کنند.

دکتر خدابخش افزود: در حال حاضر در شهرستان خلخال اعضای گروه ها توانسته اند در مرحله دوم و سوم وام 600 میلیون ریالی دریافت کنند.

استاندار اردبیل با اشاره به اینکه این طرح زیربنای مناسب برای اشتغال و افزایش روحیه تعاون و بالابردن سرمایه اجتماعی در کشور است اظهار کرد: با اجرای این طرح در مناطق روستایی فرصت های خوبی برای جلوگیری از مهاجرت روستایی و اسکان دائمی آنها بوجود می آید.

ارسال نظرات