خبرهای داغ:
محمد رئوف فتحی یکی از بسیجیان ناحیه پاوه با استفاده از تسهیلات بسیج سازندگی اقدام به پرورش ماهی قزل آلا کرده است.
کد خبر: ۸۸۵۹۷۸۲
|
۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از پاوه، محمد رئوف فتحی کارآفرینی که با وجود برخورداری ازشغل آزاد با توجه به این که شهرستان پاوه یکی از شهر های مرزی می باشد ودرآمد های کاذب وقاچاق در آن زیاد می باشد، کار تولیدی را ترجیح داده و در روستای محل تولدش سالانه 3 تن ماهی قزلآلا تولید می کند. او با دریافت وام 10 میلیون تومانی اقتصاد مقاومتی از بسیج سازندگی استخر پرورش ماهی اش را راه اندازی کرده و هم اکنون ماهانه 4 میلیون تومان در آمددارد.
 
 
 خبرنگار ما گفتگوی را بااین جوان موفق انجام داده که در ذیل می خوانید:
 
 
اینجانب محمد رئوف فتحی بسیجی فعال پایگاه شهدای شمشیر حوزه شهید سیفی چورژی می باشم با توجه به این که از شغل آزاد برخوردار بودم کار تولید خود را ترجیح دادم.
 
  استارت کار رازمانی شروع کردم که فرمانده حوزه شهید سیفی چورژی  جناب سرهنگ مربوط فرزددر سال 1394 در یک کارگاهی  که تحت عنوان راه اندازی مشاغل وکسب وکار خانگی وهممچنین پرورش آبزیان وزنبور داری و... برای عموم مردم در سطح پایگاه برگزرار کرده بود شروع وپس از آن به حوزه  شهید سیفی مراجعه کردم وایشان هم بنده رابه مسئول بسیج سازندگی ناحیه جناب سرهنگ نوروزی  معرفی کردند وبا همراهی این بزرگوران توانسته ام یک استخر پرورش ماهی با مساحت 200 متر مربع وبا ظرفیت 10 تن در روستای شمشیر ایجاد کنم.خداروشکر در آمد خوب است.
 
 
با توجه به گردشگری بودن این منطقه و همچنین کیفیت خوب این ماهی ها تمامی اهالی شهر و روستای شهرستان پاوه  ازاین استخر، ماهی خود را تهیه می کنند و دیگر برای عرضه به بازار ماهی باقی نمی ماند و با قیمت کیلویی 13هزار تومان به فروش می رسدوبحمد وسپاس خداوند حدود 3 نفر هم  بطور مستقیم همزمان مشغول به کار شده واقتصاد خانواده ام را نیز از این طریق تامین می نمایم وخوشحالم از اینکه بعنوان یک فرد روستایی توانسته ام نقش کوچکی در تحقق اقتصاد مقاومتی داشته باشم.

 
 
وتوصیه ام به جوانان شهرستان پاوه این است که، مشاغل کاذب اگر چه دارای سودی موقت می باشد ولی به هیچ عنوان به اندازه طرح های اقتصاد مقاومتی ارزش نداشته چون با این کار علاوه بر امرار معاش خود می توانیم افرادی رابه کار مشغول وسبب رزق وروزی آنان شویم ومهم تر از این به عنوان یک فرد ایرانی در تحقق اقتصاد مقاومتی بنا بر فرامین مقام معظم رهبری (مد ظله العالی ) نقش بسزایی داشته باشیم.
 
 
 این جوان کار آفرین اظهار داشت: ماهی یک غذای سالم است و در هنگام خرید باید دقت لازم را داشته که ماهی از لحاظ ظاهر زخم خوردگی و زدگی نداشته باشدو نیز آبششهای ماهی باید سرخرنگ باشد و هنگام فشار انگشت برروی گوشت ماهی سریع به حالت اولیه برگرددو بوی نامطبوع نداشته باشد.




ارسال نظرات