روز شمار کتاب

گزیده‌ای از کتاب " نبرد بر سر فیلم‌ها "

کتاب " نبرد بر سر فیلم‌ها " نوشته جاناتان روزنبام به ترجمه مهدیه گنجی‌پور جزء جدیدترین عناوین انتشارات ساقی در سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران است.
کد خبر: ۸۸۵۹۸۱۶
|
۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۹
به گزارش سرویس بیناد فرهنگی روایت خبرگزاری بسیج ، کتاب " نبرد بر سر فیلم‌ها " در رابطه با اینکه چگونه هالیوود و رسانه‌ها تعیین می‌کنند چه فیلم‌هایی تماشا کنیم؟ است.
براساس این گزارش این کتاب در سال 1396 در شمارگان 1100 نسخه وارد بازار شده است، در حال حاضر علاقمندان می‌توانند با حضور در غرفه انتشارات ساقی از این کتاب بهره‌ ببرند.
این اثر در ده فصل با عناوین آیا سینما به راستی مرده است؟، نوسانات بخش توزیع و عرضه، نوسانات تبلیغات و نقد، در نبرد با خشونت فرهنگی: مواجه انتقادی، مصائب برقراری ارتباط و آثار معتبر، بذل و بخشش‌های ای اف آی در حق سینما یا..، منزوی کردن به مثابه ساز و کار تحدید، دفع آفات پدیده‌ی چند ملیتی: آیا هنوز سینمای آمریکا، قاچاق در سینما و اورسن ولز: چالش ایدئولوژیک به رشته تحریر در آمده است.
جاناتان روزنبام منتقد سینمایی اهل شیکاگو آمریکا است. نویسنده این کتاب
خلاصه‌ای از کتاب
رویه معمول بسیاری از علاقمندان فیلم و سینما این است که وقتی می‌خواهند مطمئن شوند فیلمی ارزش تماشا کردن دارد یا نه، به نقدها و یادداشت‌های منتقدین معروف رسانه‌ها مراجعه کنند؛ منتقدینی که معمولا فیلم‌های موردپسندشان را فهرست‌وار عرضه می‌کنند.
کتابی که پیش روی شماست نشان می‌دهد بسیاری از این فهرست‌ها معتبر نیستد و فیلم‌های هنری و ارزشمند فراوانی که طی عمر صد و چند ساله سینما ساخته شده از حضور در این فهرست‌ها جامانده‌اند.
طی فصول متنوع این کتاب، جاناتان روزنبام دلایل گوناگون این غیاب ناخوشایند را تشریح می‌کند و تصویری دقیبق، سرشار از جزئیات سودمند و حاوی مثال‌های متعدد ارائه می‌دهد تا مخاطب آگاهانه دریابد آنچه در صنعت هالیوود و رسانه‌های وابسته به آن تولید و منتشر می‌شود، به هیچ‌وجه نمی‌تواند آینه تمام‌نمای رویدادهایی باشد که در عالم هنر هفتم به وقوع می‌پیوندد.
ارسال نظرات