رئیس سازمان محیط زیست کشور در شورای برنامه ریزی استان کردستان

برگزاری اولین اجلاس گرد و غبار تیرماه امسال در تهران/ایجاد 46 مدرسه طبیعت در کشور

ابتکار با بیان اینکه نزدیک به 8 میلیون هکتار کانونهای بحرانی گرد و غبار در عراق وجود دارد، گفت: این مشکل در سطح بین الملل هم مطرح شده که اولین اجلاس گرد و غبار برای همکاریهای بین المللی تیرماه امسال در تهران برگزار میشود.
کد خبر: ۸۸۵۹۸۲۶
|
۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست کشور امروز در شورای برنامه ریزی استان گفت:در دولت یازدهم یک نگاه فرابخشی به بحث محیط زیست وجود دارد چرا که رسیدن به اهداف در این حوزه با نگاه بخشی دست یافتنی نخواهد بود.

وی افزود: در کشورمان با بحران‌هایی روبرو بودیم اما خوشبختانه امروز وضعیت دریاچه ارومیه بسیار بهتر از گذشته است و از مرحله بحران نجات پیدا کرد واستان کردستان هم یکی از استان‌های موثر در احیای دریاچه ارومیه بوده است.

معصومه ابتکار در ادامه با بیان اینکه دریاچه زریوار مریوان تالاب ارزشمندی است که با اقدامات مسئولان از خطر نابودی نجات یافت، افزود:جمع آوری فاضلاب، جلوگیری از دخل و تصرف در حریم دریاچه، پایش و نظارت مداوم، کارهایی بود که برای احیاء این دریاچه انجام شد.

وی به طرح مدیریت مناطق حفاظت شده در استان با همکاری جوامع محلی اشاره کرد وگفت: توجه به این مهم گامی در راستای اجرای طرحهای دیگر از جمله گردشگری، طبیعت گردی و نیز اشتغال برای مردم این مناطق است .

وی به وجود ریزگردها در استان کردستان که از کشور عراق نشأت میگیرد اشاره کرد و افزود: نزدیک به 8 میلیون هکتار کانونهای بحرانی گرد و غبار در عراق وجود دارد که ما با ایجاد مراکز و مزارع آموزشی و توان افزایی در این کشور با این پدیده تا حد قابل توجهی مقابله کرده ایم .

ابتکار گفت: این مشکل در سطح بین الملل هم مطرح شده که اولین اجلاس گرد و غبار برای همکاریهای بین المللی تیرماه امسال در تهران برگزار میشود.

رئیس سازمان محیط زیست کشور، به سیاست دولت در ایجاد مدارس طبیعت هم اشاره کرد و گفت: خوشبختانه امروز اولین مدرسه طبیعت را در استان کردسان افتتاح کردیم که تاکنون 46 مدرسه در کشور در این زمینه ایجاد شده است.

استاندار کردستان هم یکی از مشکلات در استان را بحث ریزگردها عنوان کرد و خواستار اقدامات ویژه در این رابطه شد .

عبدالمحمدزاهدی با اشاره به کاهش آمار بارندگیهای فصل زراعی امسال نسبت به سال گذشته و میانگین بلندمدت گفت: چالش آب در استان موضوعی است که باید به طور جدی به آن نگاه کرد.

وی همچنین گفت: بهره مندی هزار و 30 روستا از نعمت گاز و قطع فاضلاب به دریاچه زریوار موارد مهم انجام شده در حراست و حفاظت ازمحیط زیست کردستان بوده است.



ارسال نظرات