خبرهای داغ:
جمعی از معلمان استان سمنان در نامه‌ای سرگشاده خطاب به رئیس جمهور نوشتند: آمارها نشان می‌دهد در دولت جنابعالی بودجه آموزش و پرورش افزایش نیافته و سفره معلمان کوچکتر شده است، همچنین کرامت و منزلت معلمان در جامعه خدشه‌دار شده است.
کد خبر: ۸۸۵۹۸۸۹
|
۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، در نامه سرگشاده جمعی از معلمان آموزش و پرورش استان سمنان خطاب به رئیس‌جمهور آمده است: دولت تدبیر و امید در واپسین ماه‌های بازمانده از عمرِ کاری خود با انتخاب جناب آقای آشتیانی بزرگترین ضربه را بر پیکر آموزش و پرورش کشور وارد ساخت.

 

آنچه امروز به تمسخر نقل محافل است این است که دولت تدبیر و امید با هدف چابک‌سازی و نادیده گرفتن یک میلیون معلم، عنوان وزارت آموزش و پرورش را به وزارت آموزش و پوشاک وارداتی تغییر داده است.

 

معلمان سمنانی در ادامه آورده‌اند: جناب آقای روحانی خبر داشتید که آموزش و پرورش نیمه‌جان کشور را با تحویل دادن به جناب آشتیانی دچار مرگ مغزی نمودید؟

 

وعده‌های شما در خصوص معلمان این کشور مانند حنای رنگ باخته‌ای است که دیگرباره هیچکس آن را باور نخواهد داشت.

 

جناب آقای روحانی، یادمان نرفته است که دولت راستگوی شما از لسان جنابعالی به جای تأمل و درنگ، تاراج حداقل 8 هزار میلیاردی را که به صورت وام بدون بهره بین مدیرعامل و برخی از دوستان ایشان دست به دست شده است را وام معوقه نامید. 

 

فرهنگیان سمنانی خطاب به روحانی اضافه کردند: دیگر کسی باور نمی‌کند وقتی گفته می‌شود میانگین حقوق معلمین 2 میلیون و 800 هزار تومان است در حالی که دریافتی اکثریت قریب به اتفاق معلمان حتی به 1.5 میلیون تومان نمی‌رسد.

 

البته دریافتی وزیر جنابعالی شاید به همراه سود حاصل از تجارت پوشاک و هیأت مدیره بودن در چندین شرکت و یا دریافتی برخی از معاونین ایشان مصداق حقوق نجومی باشد اما سرِ معلم در دولت شما همچنان بی‌کلاه ماند.

 

شگفت‌آور آنکه امروز معلم در دولت جنابعالی همان حداقل‌هایی را که در دولت دهم از آن بهره‌مند بود، از دست داده است. 

 

طرح سلامت که این‌قدر جنابعالی پیرامون آن در مناظره‌ها سخن می‌گویید بدانید که امروز معلمان شاغل و بازنشسته از همان بیمه طلایی سال 1389 محروم‌اند و ناگزیرند برای یک بیماری ساده اول از جیب هزینه کنند و سپس برای دریافت آن ماه‌ها مسیر خانه تا وزارتخانه را طی کنند.

 

این معلمان متذکر شدند: جناب آقای روحانی، شما وعده دادید حقوق بازنشستگان فرهنگی بهبود یابد، آیا می‌دانید قریب به یک میلیون بازنشسته فرهنگی کمترین میزان دریافتی را در بین بازنشستگان کشور دارند؟

 

آمارها نشان می‌دهد در دولت جنابعالی بودجه آموزش و پرورش افزایش نیافته است و سفره معلمان کوچکتر شده است. کرامت و منزلت معلمان در جامعه خدشه‌دار شده است. جمعی را به عنوان مدیر انتخاب کردید که توان مدیریت در آموزش و پرورش کشور را ندارند و آموزش و پرورش را فرصت مقتنمی می‌دانند تا رزومه کاری خود را تکمیل کنند.

 

مدرسه‌های دولتی را به امان خدا رها کردید، بر شهریه‌های نجومی مدارس غیر دولتی هرسال افزوده‌اید دیگر معلمان را نه انگیزه‌ایست برای کار و تلاش بیشتر و نه اندوخته‌ایست که امید به آینده خود داشته باشند.

 

فرهنگیان سمنانی با مغالطه خواندن آمار افزایش حقوق بیان کردند: آنچه که تا به امروز در زبان اعداد و آمار تحویل داده می‌شود مغالطه‌ای است که به سراب می‌ماند. شما با تقسیم کل بودجه آموزش و پرورش بر یک میلیون معلم ادعا می‌کنید حقوق معلمان 2 برابر شده است در حالیکه جیب معلمان است که که باید گواهی باشد بر اینکه چگونه می‌توان با حقوق 1.5 میلیونی ادعای 2 برابر شدن حقوق معلمان را داشت.

 

جناب آقای روحانی، در دولت جنابعالی دوره آموزش ابتدایی به شدت تحقیر شد. 2 وزیر از جمع 550 هزار معلم در دوره ابتدایی به دلیل بی‌اعتمادی به آنان کسانی را مسئول این دوره نمودند که حتی یک روز در مدرسه ابتدایی سابقه خدمت و آموزش نداشتند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها