خبرهای داغ:
مجموعه شعر «آخرین غزل» (دفتر دوم) حاوی غزل‌های انتظار از شاعران معاصر کشور به کوشش «رحیم زریان»، همزمان با میلاد با سعادت حضرت ولی عصر (عج) منتشر شد.
کد خبر: ۸۸۵۹۹۰۰
|
۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، «آخرین غزل» یک مجموعه شعر در قالب غزل با موضوع مهدویت است. «آخرین غزل» اشاره‌ای به آخرین موعود و آخرین امام شیعیان دارد و این با مهدوی بودن غزل‌های کتاب ارتباط مستقیم دارد.

این مجموعه به کوشش رحیم زریان از شاعران پیشکسوت شعر معاصر ساکن شهرری تهیه و گردآوری شده است.

محمد رضا سنگری در مقدمه این دفتر شعر اشاره کرده است: در میان گونه های شعری پس از انقلاب، در قلمرو محتوایی و موضوعی شعر موعود یا شعر انتطار، هم با اعتبار کمی و هم کیفی جایگاهی ویژه و رشدی چشمگیر و قابل اعتنا یافته است. سروده های انتظار، تصویر و توصیفی از نگاه نگران، قلب بی تاب، اندیشه آرمان گرا و فردانگر، جان عطشناک خسته ای دارد که امروز و موقعیت موجود را بر نمی تابد و به دنیای موعود و مطلوب می اندیشد و در گذار از آن چه هست به آنچه باید باشد روزنه ای می جوید.

حجت‌الاسلام زکریا اخلاقی  نیز در پیشگفتار این کتاب نوشته است: به شهادت کتب مقدس و متون باستانی، همه آیین های آسمانی و زمینی به ظهور یک مصلح جهان اعتقاد دارند و آمدن او را انتظار می کشند. موعودی که در آستانه پایان جهان خواهد آمد و با انقلابی فراگیر دنیای فرورفته در ظلم  و کینه توزی و بی عدالتی را به جهانی پر از عدل و داد و نعمت و امنیت تبدیل خواهد کرد و حکومت توحیدی وی مشرق و مغرب عالم را فرا خواهد گرفت.

در مجموعه شعر «آخرین غزل» (دفتر دوم)، 157 قطعه غزل از 157 شاعر کشور توسط انتشارات هزاره ققنوس در قطع رقعی به چاپ رسیده است.

دفتر اول «آخرین غزل» (مجموعه شعر قیام، حضور و انتظار امام زمان «عج»)  از رحیم زریان توسط انتشارات فصل پنجم در سال 1390 به چاپ رسیده بود.

از دیگر آثار این شاعر پیشکسوت می‌توان به مجموعه‌های آواز رود (دفتر غزل ( ، گلونی (دفتر دو بیتی)، شاخه آفتاب (مجموعه شعر دفاع مقدس)، درصلاة باران (مجموعه شعر دفاع مقدس از شاعران گیلان و منتخب کتاب سال)، آبی تراز آسمان (مجموعه شعر میرزا کوچک‌خان و نهضت جنگل از شاعران معاصر)، شیوه شقایق‌ها (مجموعه شعر شاعران امروز شهرری)، کوچه‌های مهتاب (مجموعه شعر) و اقامه عشق (گزیده اشعار) اشاره کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها