کد خبر: ۸۸۵۹۹۲۴
|
۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، همزمان با پایان هفته عقيدتي سياسي در سپاه روابط عمومی ناحیه ثارالله پیرامون همین موضوع، مصاحبه ای با "حجت الاسلام کریمی" مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه درناحیه ثارالله انجام داده است که توجه شما خوانندگان را به این بحث جلب می کنیم :

خبرنگار بسیج: حاج اقا ضمن تشکر از جنابعالی که در این مصاحبه شرکت کرده اید بفرمایید چه بر نامه هایی را بمناسبت هفته عقیدتی درناحیه وحوزه های بسیج انجام داده اید؟

حجت الاسلام کریمی:ابتدا اعیاد شعبانیه را خدمت همه شما سروران عزیز تبریک و تهنیت عرض می کنم خصوصا میلاد آخرین امید برای نجات بشر از ظلم و جور و استبداد و استعمار، حضرت مهدی عج الله تعالی فرجه الشریف، امید است که از فیوضات معنوی این ماه بهره کافی را ببریم.

هفته عقیدتی سیاسی هرسال همزمان با سالروز شهادت علامه شهيد مرتضي مطهري در 12 ارديبهشت آغاز مي شود و در بسيج اين هفته به عنوان هفته سپاس معلم نامگزاري شده است.

الحمد لله اين رويه به يك سنت تبديل شده و همه مردم فرارسيدن اين روز را انتظار مي كشند تا حتي با اهداء يك شاخه گل به معلمين و اساتيد بزرگوار اين روز را گرامي بدارند. در سپاه و بسيج هم براي اين روز برنامه هايي ديده شده است كه به اختصار بيان مي گردد:

ديدار با ائمه جمعه كه سهم ناحيه ثارالله ديدار با امام جمعه بخش مركزي حضرت آيت الله مدرسي بود.

شركت در نماز جمعه و قرائت بيانيه به مناسبت هفته عقيدتي سياسي در سپاه و هفته معلم دربسيج.

اهداء جوايز به برترين فرمانده حوزه ، هادي سياسي برتر، مربي عقيدتي برتر در طول سال95كه به رابطين نمايندگي ولي فقيه در حوزه ها در اجراي برنامه ها كمك شاياني داشته اند.

برگزاري نمايشگاه كتاب با محوريت آثار شهيد علامه مرتضي مطهري در دو پايگاه شهيد جلال رهاوي و پايگاه چهارده معصوم از حوزه هاي كوثر و فاطميه.

محفل انس با قرآن كه در دفتر آيت الله مدرسي برگزار شد و از قاري كشوري آقاي دستجردي دعوت شد و همچنين يكي از پايوران ناحيه به قرائت پرداختند.

برشي از زندگاني شهيد مطهري توسط سياسي ناحيه انتخاب شد و در اختيار پايوران وظيفه قرار گرفت تا با شخصيت اين شهيد بزرگوار آشنا شوند و سپس از طريق آزمون به نفرات برتر توسط فرماندهي محترم مرخصي تشويقي اهدا گردد.

برگزاري زنگ سپاس معلم بود كه در مدرسه نمونه درخشنده صراف كه برنامه با حضور مسئولين ناحيه و مسئول بسيج دانش آموزي به اجرا درآمد.

برگزاري مسابقه ورزشي بين پايوران و سربازان وظيفه در ناحيه و همچنين مسابقه دارت.

به حلقه هاي صالحين هر پايگاه يك نشست بصيرتي واگذار شد كه در طول هفته عقيدتي سياسي انجام دهند ومحوريت فعاليت نيز مسجد قرار داده شد. موضوع اين نشست ها نيز نقش شهید مطهری در تربیت دینی جامعه عنوان گرديده است.

برگزاري اردوي خانوادگي به منطقه پائيزان مهريز كه به كوهپيمائي خانوادگي نيز تبديل شد.

فعاليت هاي مطالعاتي و پژوهشي كه بسيجيان عزيز ما در طول هفته انجام داده اند را مي توان از مهمترين برنامه هاي هفته عقيدتي سياسي در سپاه و بسيج نام برد.

خبرنگار بسیج: حاج آقا با تشکر از توضیحا تتان درپایان اگرنكته ای دارید بفرمایید .

حجت الاسلام کریمی: نکته آخر اينكه همه اين فعاليت ها در جاي خود محترم است اما آنچه امروز براي ما واجب مي شود آشنائي با انديشه ها و تفكرات آن انديشمند بزرگ است چرا كه تاريخ در حال تكرار شدن است و تنها بازيگران صحنه ها در حال تعويض مي باشند. آن انديشمند بزرگ فضاي امروز ما را به نحو احسن ترسيم نموده بودند و اين آينده نگري در كلمات آن انديشمند فرزادنه متبلور است.

پاسدار ما و بسيجي ما بايد خود را مكلف كنند به مطالعه اين آثار ارزشمند.

باتشكر از شما كه وقت خودتون را در اختيار ما قرار داديد.

ارسال نظرات