عضو سابق کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با «بسیج»:

نرخ تورم کنونی، جریان نقدینگی در کشورمان را به انحراف برده است

محمد رجایی باغ سیایی گفت: یکی از اثرات جنبی مهم نرخ تورم کنونی این است که جریان نقدینگی در کشورمان را به انحراف برده است.
کد خبر: ۸۸۵۹۹۵۷
|
۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۵:۳۱

محمد رجایی باغ سیایی عضو سابق کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: آنچه در اقتصاد کشورمان باید مورد تجدید نظر قرار بگیرد این است که علاوه بر این که نرخ تورم کاهش پیدا کند رکود هم کنترل شود از اینرو یکی از اثرات جنبی مهم  نرخ تورم کنونی این است که جریان نقدینگی در کشورمان را به انحراف برده است.

وی با بیان اینکه کاهش نرخ تورم در صورتی پذیرفتنی است که  در میان مدت بتواند رکود اقتصادی را از بین ببرد افزود: یکی از مهم‌ترین متغیرهای کلان اقتصادی که با تورم هم در تعامل است فعالیت بخش واقعی اقتصاد است. نرخ رشد واقعی اقتصادی از بارزترین شاخص‌های عملکرد بخش واقعی اقتصاد است.

عضو سابق کمیسیون اقتصادی مجلس خاطر نشان کرد: دستیابی به نرخ رشد اقتصادی مناسب از مهم ترین اهداف اقتصادی کلان است. لذا باید قبل از اجرای هرگونه استراتژی تثبیت تورم به تاثیر این سیاست‌ها بر رشد بخش واقعی اقتصاد هم توجه کرد.

رجایی باغ سیایی گفت: تورم بالا یکی از معضلات اقتصادی است. اثر منفی نرخ های تورم بالا به خوبی بر کاهش قدرت خرید و رفاه اقتصادی لمس می‌شود. بنابراین مهار قیمت‌ها و ثبات درآمد واقعی خواسته مردم است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار