دهقانی اشکذری، سلطان چابکسواری میادین یزد

ابوالفضل دهقانی اشکذری به عنوان سلطان چابکسواری میادین یزد شناخته شده که در این خصوص مصاحبه ای با هیئت سواری کاری استان یزد داشته است.
کد خبر: ۸۸۶۰۰۱۳
|
۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۵:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از اشکذر ، در ادامه مصاحبه ابوالفضل دهقانی اشکذری با هیئت سوارکاری یزد مشاهده می کنید:

ابتدا برای مخاطبین عزیزمان از خودتان، نحوه آشنایی با اسب مختصر توضیح بفرمایید؟

ابوالفضل دهقانی اشکذری هستم متولد ۱۳۶۵، از کودکی علاقه شدیدی به‌صورت خدادادی به اسب داشتم یادم می‌آید از بچگی هر بار پدرم می‌گفت: اسباب‌بازی چی واست بخرم سریع می گفتم اسب؛ خوشبختانه پسرعمویم اسب داشت و این شروع آشنایی من با اسب بود و بذر علاقه‌مندی‌ام به اسب بر زمین پاشیده شد و سر سبزی نصیبم کرد.

اولین اسب کورسی که سوار شدید و چه احساسی داشتید؟

اولین اسبی که سوار شدم «دانیال» و مقام چهارم را آوردم، حس خوبی بود فقط یکم استرس داشتم که مالک یا مربی ناراحت شوند که ابوالفضل نتوانست هیچ مقامی بیاره همین.

بهترین و زیباترین مقامی که کسب کرده‌اید با کدام اسب بود؟

مقام‌های زیادی با اسب‌های مختلف کسب کردم ولی بهترین و زیباترین مقامی که به دست آوردم قهرمانی هورا با مالکیت مهندس بیدست بود، با اینکه حرفه‌ای نبودم و سوارکارهای گنبد، حاضر به سواری هورا نشدند من سوار شدم، مسافت ۱۶۵۰ متر بود که با فاصله ۴۰ متر اول شدم.

گویا خودتان هم اسب دارید و مالکید، با اسب خودتان کورس شرکت کردید؟

بله یک مادیان بنام «دنیا» دارم که همه دنیایی منه و اصلا دلم نمیاد سوارش بشم، البته کره هاش بزرگ بشن حتماً کورس شرکت می‌کنم.

در مورد خطرات سوارکاری بگویید. آیا چابک‌سواران بیمه هستند؟

خطر واسه چابک‌سوار معنی نداره هیچی خطری باعث نمیشه هیجان کورس را بزارم کنار با هر مشکلی کنار میام جز همراه نبودن با اسب، بیمه گنبدم و تربیت‌بدنی‌ام خوشبختانه مدیریت باشگاه پازن هم منو بیمه کردند.

تا حالا از اسبی در حین کورس زمین خوردید؟

بله؛ لورانس رضایی، سال گذشته در کورس کشوری تهران بود با اسب سرپیچ خوردم زمین و خوشبختانه هیچ اتفاقی هم واسم نیفتاد.

کیفیت مسابقات اسب‌دوانی رو چطور می‌بینید؟

یزد نسبت به قبل خیلی بهتر شده مخصوصا زمان شروع و سخت‌گیری‌های که در کل به نفع مالک، مربی و چابک‌سواراست و امیدوارم هر سال پیشرفت بهتری داشته باشیم اما خیلی از سطح جهانی فاصله‌داریم.

طبیعتاً آمادگی جسمانی برای چابک‌سوار حرف اول را میزند، آیا بدن‌سازی حرفه‌ای انجام می‌دهید یا به سواری‌های روزانه اکتفا می‌کنید؟

به‌جز سواری روزانه مطمئنا ورزش‌های دیگه هم لازمه مثل بدن‌سازی واسه تقویت سرشونه ها دست‌ها و پاها ولی با توجه به اینکه هم مربی‌ام هم چابک‌سوار ازلحاظ زمانی متاسفانه وقت کم میارم.

رابطه چابک‌سوارها با هم چطوره وقتی رقیب هم دیگه اید؟

خوشبختانه ما چابک‌سوارها با هم صمیمی‌ایم و رابطه خوبی داریم با اینکه تو میدان رقیبیم و ممکن در برخی موارد باهم اختلاف‌نظر داشته باشیم. در کل همه رفیقیم.

بهترین چابک‌سواران ایران ازنظر شما؟

قاطعانه؛ ستار مهرانی

به نظر شما بهترین مربی اسب‌های عرب کیه؟

شماره یک مربیان ایران خانم کوثری (امیر اصلانی) همه تمام تلاش خودشون رو می‌کنند و هر کس تلاش بیشتری می کنه جواب بهتری می‌گیرد

و در آخر اگر حرفی، کلامی دارید، بفرمایید.

اول از پدر و مادرم تشکر می‌کنم که من رو همیشه تشویق به چابک‌سواری کردند مخصوصا پدرم که همیشه پیگیر سلامتی و نتایج مسابقاتی که شرکت می‌کنم هستند و در سخت‌ترین شرایط زندگی هم در کنار من و هم پشتوانه قوی برایم بودند.

در پایان تقدیر و تشکر فراوان از ریاست محترم تربیت‌بدنی، ریاست هیِئت سوارکاری و تمامی دست‌اندرکاران حوزه اسب استان و شهرستان و همه‌کسانی که سهم مهمی در گسترش ورزش سوارکاری دارند؛ و از تمام کسانی که برایم در حیطه سوارکاری زحمت کشیدن تا به این نتایج برسم صمیمانه تشکر می‌کنم.

اشکذرنیوز
ارسال نظرات