خبرهای داغ:
عضو شورای‌عالی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: یکی از بزرگ‌ترین زمین‌خواری‌ها در نیم قرن گذشته در شهرستان بوانات فارس در زمینی به وسعت ۷۱ هزار و ۷۰۰ هکتاری ناکام ماند.
کد خبر: ۸۸۶۰۰۳۴
|
۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۶
علیرضا هدایتی در سفر به شیراز  با بیان اینکه یکی از بزرگ‌ترین زمین‌خواری‌ها در نیم قرن گذشته در شهرستان بوانات فارس در زمینی به وسعت 71 هزار و 700 هکتاری ناکام ماند، اظهار داشت: این قطعه زمین بزرگ در شهرستان بوانات 10 معدن را در بر می‌گیرد و ارزش آن معادل 2 هزار میلیارد تومان برآورد شد.

وی افزود: در این پرونده، متجاوزان به منابع طبیعی با جعل اسناد در حال انتقال سند این زمین‌ها بودند که هوشیاری حراست سازمان جنگل‌ها موجب ناکام شدن نقشه شوم آنها شد.

مدیرکل دفتر مرکزی حراست سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، گفت: پس از متلاشی شدن این باند زمین خواری، این اراضی به بیت المال بازگردانده شد و متخلفان به مراجع قضایی معرفی شدند.

هدایتی در ادامه با اشاره به دیدار مدیران حوزه منابع طبیعی و محیط زیست کشور با مقام معظم رهبری در 17 اسفند 93 و توصیه‌های معظم له در زمینه برخورد قاطع با زمین خواری گفت: از آن مقطع زمانی تا پایان سال 95 افزون بر 198 هزار هکتار از زمین‌های  تصرفی ملی کشور با تلاش سربازان گمنام امام زمان (عج) با همکاری دستگاه های ذیربط از دست زمین خواران خارج شد.

وی اظهار داشت: این اقدام با تلاش نیروهای سازمان جنگل ها و همکاری با دستگاه قضایی و سازمانهای  اطلاعاتی و امنیتی کشور بوده است.

عضو شورای‌عالی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: زمین خواری 25 هزار هکتاری در استان خراسان رضوی و زمین خواری یک هزار هکتاری در استان قزوین نیز در سال 95 ناکام ماند.

هدایتی همچنین بیان کرد: در سال 95، آتش سوزی در 11 هزار هکتار از عرصه های منابع طبیعی کشور به وقوع پیوست که اگرچه نسبت به سال 94 از نظر تعداد افزایش داشته اما از نظر مساحت کاهش قابل ملاحظه‌ای را نشان می‌دهد.

وی افزود: در سال گذشته، یک هزار و 211 فقره آتش سوزی در کشور رخ داده است که 55 درصد آن در حوزه زاگرس بوده و 15 درصد در جنگل‌های شمال رخ داده است و 30 درصد دیگر نیز در سایر مناطق و اراضی طبیعی کشور روی داده است.

عضو شورای‌عالی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور بیان کرد: پارسال 65 درصد آتش سوزی‌های منابع طبیعی سهوی بوده است و تنها 35 درصد به صورت عمدی و سودجویانه بوده است.

وی ادامه داد: بنا داریم که امسال با نصب سنجنده‌های متصل به ماهواره در کمترین زمان ممکن، حریق را شناسایی و با بسیج نیروهای محلی و ظرفیت تشکل های مردم نهاد درمسیر کاهش شمار و وسعت آتش سوزی‌ها گام برداریم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها