خبرهای داغ:
رئیس دانشکده فنی باهنر شیراز با اشاره به اینکه علت مسمومیت دانشجویان به احتمال زیاد غذا بوده است، گفت: پیمانکار تامین غذای این دانشکده خلع شد.
کد خبر: ۸۸۶۰۰۳۸
|
۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۶
محمدمهدی علویان مهر ظهر امروز در نشست خبری به تشریح علت مسمومیت دانشجویان این دانشکده پرداخت و اظهار داشت: آمار کل دانشجویان مسموم شده 289 نفر بوده که این حادثه از بامداد 13 اردیبهشت ماه آغاز شد و تا 17 اردیبهشت ماه ادامه داشت. 

وی با بیان اینکه از لحظه نخست تیم‌های اورژانس و امدادی در محل حاضر بودند، گفت: 120 دانشجو در محل نمازخانه دانشکده و تحت نظر پزشکان متخصص اورژانس و عمومی و کادر تکنسین‌های اورژانسقرار گرفتند و 169 نفر نیز به بیمارستان‌های علی‌اصغر(ع)، بعثت، نمازی و مسلمین منتقل شدند.

رئیس دانشکده باهنر شیراز با بیان اینکه بسیاری از دانشجویان پس از دریافت خدمات درمانی از بیمارستان مرخص شدند، افزود: تعداد 160 دانشجو به بیمارستان علی‌اصغر، 6 دانشجو به بیمارستان بعثت، 2 دانشجو به بیمارستان نمازی و 1 دانشجو به بیمارستان مسلمین اعزام شده بودند و در حال حاضر هیچ یک از دانشجویان در بیمارستان بستری نیست. 

وی بیان کرد: همزمان با این حادثه اقدامات بهداشتی و ایمنی در محدوده سلف سرویس و خوابگاه و در نوبت‌های مختلف کار سم‌پاشی، ضد عفونی و تجهیز خوابگاه به مواد ضدعفونی‌کننده انجام شد. 

علویان‌مهر با بیان اینکه هنوز نتیجه نهایی آزمایش‌ها برای مشخص کردن دقیق علت بروز مسمومیت اعلام نشده است، عنوان کرد: به احتمال بسیار علت مسمومیت غذایی بوده چراکه علاوه بر دانشجویان ساکن در خوابگاه، تعدادی از دانشجویان غیرخوابگاهی و برخی دانشجویان واحد دانشگاهی مستقر در شهرک والفجر نیز که از غذای سلف تغذیه می‌شدند با علائم مسمومیت مواجه شده بودند.

وی با بیان اینکه از روز جمعه تامین غذای دانشجویان از محل سلف سرویس دانشگاه شیراز انجام شده است،گفت: پیمانکار تامین غذای این دانشکده خلع شده و طبخ و توزیع غذای این دانشکده به پیمانکار دانشگاه شیراز واگذار می‌شود. 

علویان‌مهر با اشاره به سفر رئیس صندوق رفاه دانشجویان به شیراز افزود: امید است که بودجه کافی برای تعمیر و تجهیز سلف سرویس مصوب شود و تخصیص یابد. 

حادثه مسمومیت دانشجویان این دانشکده از روز چهارشنبه رسانه‌ای شد و براساس آمار اورژانس نزدیک به 320 نفر مسموم شده بودند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها