خبرهای داغ:
معاون اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس از نبود اتحادیه صنفی مستقل فروشندگان صنایع دستی در استان و مشکلات ناشی از این امر خبر داد.
کد خبر: ۸۸۶۰۰۴۶
|
۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۲

زهرا الحمدی با اشاره به اینکه نبود اتحادیه صنفی مستقل برای فروشندگان صنایع دستی مشکلاتی را برای این حرفه ایجاد کرده است، اظهار داشت: نبود آمار دقیقی از میزان فروش صنایع دستی یکی از مشکلاتی است که به این دلیل در استان فارس وجود دارد. 

وی با بیان اینکه اطلاعات موجود تنها از فروشگاه‌های محدود تحت نظر این معاونت است، گفت: عدم نظارت بر کیفیت محصول ارائه شده و عرضه کالای قاچاق از دیگر مشکلات نبود اتحادیه صنفی در صنایع دستی است. 

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس افزود: در حال حاضر اتحادیه خاتم‌سازی و ساعت‌سازی با یکدیگر مشترک است که هیچ سنخیتی با صنایع دستی ندارد و باید فروشندگان صنایع دستی یک اتحادیه صنفی مستقل داشته باشند. 

الحمدی با بیان اینکه این اقدام باید از سوی اتاق اصناف استان صورت گیرد، بیان کرد: بارها از سوی معاونت صنایع دستی برای تشکیل اتحادیه پیگیری شده که تاکنون نتیجه‌بخش نبوده است. 

وی در پاسخ به این پرسش که براساس پیش‌بینی معاون صنایع دستی سازمان هر گردشگر خارجی 100 دلار برای خرید صنایع دستی هزینه می‌کند، این میزان قابل صدق در استان فارس است؟ عنوان کرد: اگر سیستم یکپارچه فروش در فروشگاه‌های صنایع دستی وجود داشته باشد، امکان اظهار نظر دقیق در این زمینه است اما در حال حاضر این امکان وجود ندارد. 

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس تصریح کرد: سیستم یکپارچه فروش امکان دیگری را نیز به متولیان صنایع دستی می‌دهد و آن نیازسنجی مخاطبان به ویژه گردشگران خارجی در حوزه صنایع دستی است. 

الحمدی با تاکید بر لزوم تشکیل اتحادیه صنفی مستقل برای فروشندگان صنایع دستی گفت: تا زمانی که فروشندگان ملزم به ارائه آمار به معاونت صنایع دستی نباشند، برنامه‌ریزی‌ها برای رونق صنایع دستی با استفاده از گردشگر خارجی به نحو مطلوب محقق نمی‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها