خبرهای داغ:
امام جمعه آبگرم:

محرومیت زمانی رفع می شود که خدمت به نیازمندان محور زندگی ما باشد

امام جمعه آبگرم از کمیته امداد این شهر بازدید و در گفتگو مددکاران و مددجویان از نزدیک در جریان روند خدمت رسانی به مددجویان قرار گرفت.
کد خبر: ۸۸۶۰۰۸۱
|
۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حجت الاسلام علی صالحی با تقدیر از فعالیت امدادگران در عرصه خدمت رسانی به نیازمندان، بیان کرد: آنچه از تعالیم دین مبین اسلام استنباط می شود، عنایت خاص حضرت باریتعالی و ائمه معصومین علیهم السلام به محرومیت زدایی است که نهاد کمیته امداد آن را سرلوحه کارخود قرارداده است.

وی در تشریح فرهنگ غنی اسلامی در محرومیت زدایی ادامه داد: صدقه و انفاق و شرایط آن و نیز فرهنگ سازی آن در جامعه، به عنوان یک ارزش در آیات و روایات مختلفی مطرح شده است، چراکه این کار باعث ارتباط فرد با خالق خود و سبب مشارکت وی در کار خیر شده و علاوه بر اجر اخروی که تاکید زیادی برآن شده، در این دنیا از نظر روحی و روانی، سبب تحول در افراد خواهد شد.

امام جمعه آبگرم با ذکر این نکته که خداوند متعال هر کمکی را انفاق ندانسته است و برای انفاق شرایطی 10گانه تعیین شده است، اضافه کرد: شرط نخست انفاق و صدقه این است که از اموال حلال باشد، یعنی مالی نباشد که از راه حرام یا خیانت به دست آمده است.

وی توضیح داد: انفاق و صدقه باید از اموال خوب و سالم باشد، انفاق زمانی داده شود که انفاق کننده به زندگی امید داشته باشد، به نیازمندان واقعی داده شود، یعنی به افرادی که سخت به آن نیازمند هستند همچنین انفاق باید مخفی داده شود، همراه با منت نباشد، توام با خلوص نیت بوده و از ریا دور باشد، انفاق کننده هرگز خود را مالک حقیقی تصور نکرده باشد، بلکه خود را واسطه میان خدا و خلق بداند، از اموالی باشد که به آن دلبسته و مورد علاقه است و صدقه و انفاق از اموالی که مورد نیاز انسان است، داده شود.

حجت الاسلام صالحی در خصوص فایده های انفاق و صدقه عنوان کرد: صدقه سبب می شود افراد اجتماع از هلاکت و نابودی رهایی یافته و جامعه ای با شکوه و پابرجا داشته باشند از طرفی آنگاه که این فریضه در جامعه فراموش شود و ثروت ها در دست عده ای خاص قرارگیرد، جمع کثیری محروم و مستضعف به وجود می آید که به علت تنگدستی و فشارهای وارده بر آنها، سبب بروز انقلاب و اضمحلال دولت ها و سقوط سرمایه داران خواهد شد بنابراین صدقه دو فایده اساسی اجتماعی و فردی دارد.

وی در بیان فایده اجتماعی صدقه اظهار کرد: یکی از بزرگترین مشکلات جوامع امروزی اختلاف طبقاتی بین افراد جامعه است اختلافی که با پیشرفت های صنعتی روز به روز بیشتر می شود، بدین صورت که در یک طرف عده ای فقیر و تهیدست و در مقابل، تراکم ثروت و سرمایه داری را شاهد هستیم بنابراین، انفاق به عنوان هدیه الهی به بشر سبب حل مشکل اختلاف طبقاتی شده و در جوامعی که این فریضه رواج پیدا می کند، دلهره، اضطراب، بدبینی، دشمنی و ستیز طبقاتی وجود نخواهد داشت.

امام جمعه آبگرم در تشریح فایده فردی انفاق و صدقه گفت: صدقه هفتاد نوع مرگ بد را دفع می کند، فقر را زایل و عمر را طولانی می کند، کلید روزی است، صدقه دهنده از خدای متعال معوض می گیردو  باعث بی نیازی، فراوانی و برکت اموال می شود.

در این بازدید برخی از مددکاران و مددجویان دیدگاه های خود را در خصوص مشکلات پیش رو و راهکارهای ارتقای خدمت مطرح کردند.

1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار