خبرهای داغ:
مدیر کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین خبر داد:
مدیر کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین با بیان اینکه طرح ضیافت الهی امسال در 61 امامزاده استان قزوین از سه شنبه 8 خردادماه آغاز شد ، گفت : در قالب این طرح ، مراسم جزء خوانی و ترتیل خوانی قرآن هم در 61 امامزاده از اولین روز ماه مبارک رمضان برپا می شود.
کد خبر: ۸۸۶۰۱۶۸
|
۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، جلسات کمیته استانی احیاء نیمه شعبان ، ضیافت الهی و چهلمین دوره مسابقات قرآن کریم مرحله شهرستانی با حضور حجت الاسلام غلامرضا عادل مدیر کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین و سایر روسای ستادی و اجرایی این اداره کل در سالن جلسات اداره کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین برگزار گردید،

حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا عادل ، مدیر کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین در این جلسه  اظهارداشت : سازمان اوقاف همه ساله در ایام ماه مبارک رمضان با هدف ارتقاء سطح معرفتی و معارفی و همچنین ایجاد فضای معنوی و انس با قرآن در امامزادگان ، طرح ملی «ضیافت الهی» را برگزار می کند که امسال این طرح ، در 61 امامزاده و بقعه متبرکه استان با همکاری هیات امنا ، خادمان ، متولیان و جامعه قرآنی برگزار خواهد شد.

وی با با بیان اینکه بالغ بر 50 روحانی و مبلغ طی این طرح  در امامزادگان حضور می یابند ، افزود : حضور بالغ بر50 روحانی اعزامی از حوزه های علمیه قم و بومی ، مستقر در امامزادگان برای اجرای طرح ضیافت الهی از جمله برنامه های این طرح است که این روحانیون در دو بخش سخنرانی ، پرسش و پاسخ ، اقامه نماز جماعت و بیان احکام و همچنین حضور در خیمه های معرفت فعالیت خواهند داشت.

* برپایی 12 خیمه معرفت در بقاع متبرکه

حجت الاسلام عادل با اشاره به استقبال مردم از خیمه های معرفت ادامه داد : امسال همچون سالهای گذشته ، خیمه های معرفت شامل موضوعات مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، تربیت کودکان و همچنین غرفه کودک و نوجوانان و تبلیغ چندرسانه ای در امامزادگان شاخص برپا می شود.

* برگزاری جلسه تفسیر قرآن در 50 امامزاده کشور

مدیر کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین با اشاره به برگزاری جلسات تفسیر قرآن به دو صورت تفسیر موضوعی و سوره ای و همچنین تفسیر موضوعی گفت : این جلسات با حضور مردم ، و نمایندگان ولی فقیه و ائمه جمعه و روحانیان اعزامی برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه امسال نیز برنامه جزء خوانی و ترتیل خوانی قرآن کریم در ایام ماه مبارک رمضان در امامزادگان برگزار می شود ، افزود : این برنامه که با استقبال پرشور روزه داران در سالهای گذشته همراه شده است ، امسال در 5 بقعه متبرکه و امامزاده برگزار می شود که از شبکه های استانی و ملی بصورت زنده پخش خواهد شد.

* برگزاری جشن ولادت امام حسن (ع) در 133 امامزاده

حجت الاسلام عادل با بیان اینکه در روز میلاد امام حسن مجتبی (ع) جشن های ولادت در بالغ بر 133 امامزاده برگزار خواهد شد ، گفت : در برخی از شب ها نیز پس از برگزاری محافل و سخنرانی ها ، جشن های رمضان بصورت شاد و جذاب برگزار می شود تا نشاط معنوی و قرآنی روزه داران افزوده شود.

وی اطلاع رسانی در خصوص برنامه های مربوط به حضور محافل انس با قرآن کریم با حضور قاریان بین المللی مصر و ایران و همچنین برنامه های شب های احیاء و همچنین نماز عید فطر را به جلسات بعدی موکول نمود.

1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها