خبرهای داغ:
یادداشت/ اسماعیل بخشی

شورای شهر یا شورای اسلامی شهر ؟

نکته قابل توجه در تبلیغات نامزدهای انتخابات این است که بیشتر این افراد در تبلیغات، خود را حامی و فعال محیط زیست معرفی می کنند اما نوع تبلیغات نامزد ها نشان از چیز دیگر دارد.
کد خبر: ۸۸۶۰۲۳۵
|
۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، تبلیغات کاندیدای انتخابات شورای اسلامی شهر قزوین امسال در حالی شروع شد که تعداد زیاد ثبت نام کنندگان شور وحال عجیبی به این فضا داده بود، 371 نفر از شهر قزوین ثبت نام کردند که از این تعداد 283 نفر مرد و 88 نفر زن هستند.

استقبال گسترده از ثبت نام  برای کاندیداتوری شورای اسلامی شهر در حالی انجام می شود که تعداد اعضای شورای اسلامی شهرقزوین از 13 نفر به 9 نفر کاهش پیدا کرده است.

با نگاهی گذرا به سطح شهر با حجم انبوهی از پوستر ها و بنرهای تبلیغاتی رو به رو می شویم که سیمای شهر رابه هم ریخته است و کاندیدای شورا برای جا نماندن از صحنه انتخابات از یکدیگر به صورت فله ای سعی در پخش کردن پوسترهایی می کنند که میلیون ها تومان برای آن هزینه شده و هزاران درخت نیز برای آن قطع شده است، و گاها نیز با پوسترهایی روبه رو میشویم که با فرهنگ ما و شعونات اسلامی مغایرت دارد.

اما نکته قابل توجه  در تبلیغات نامزدهای انتخابات این است که بیشتر این افراد در تبلیغات، خود را حامی و فعال محیط زیست معرفی می کنند اما نوع تبلیغات نامزد ها نشان از چیز دیگر دارد.

ستادهای انتخاباتی در زمان تبلیغات برای این شکل میگیرد که نامزدها بتوانند در زمان  که برای آنان تعیین شده است در این ستادها برنامه ها و اهداف خود رای برای مردم تشریع کنند تا مردم بتوانند بهترین انتخاب را انجام دهند اما چیزی که در بیشتر ستادها مشاهده کردیم غیر از این بود.

از کنار هر ستادی که میگذشتیم هریک از نامزدهای شورای شهر عده ای را در اطراف خود جمع کرده بودند و با گذاشتن آهنگ های شاد و بعضی وقتها هم منشوری سعی در جلب توجه مردم به خود میکردند.

گاهی وقتها هم ستادهای انتخاباتی به قدری نزدیک به هم بود که به دلیل تداخل آهنگ های مختلف و ایجاد آلودگی صوتی زیاد عملا هیچ کس متوجه آهنگ نمی شد بلکه فقط یک سری صداهای آزاردهنده و گوش خراش که باعث شکایت اکثر مردم و کسبه منطقه شده بود.

به نظر می رسید ستادی که طرفدارانش جیغ و داد بیشتر بزنند و به بیانی بزن و برقص بهتری داشته باشند و یا آهنگ مورد پسند تری را بگذارند موفق ترند و صلاحیت بیشتر برای ورود به شورای اسلامی!! شهر قزوین را دارند و ملاک هایی مثل برنامه و ...در اولویت های بعدی یا شاید هم  اصلا در اولویت قرار نداشته باشند.

نامزدهایی که با تجمع در خیابان ها  و بزن و برقص آسایش و آرامش مردم و کسبه به هم ریخته اند چه طور می خواهند از حقوق شهروندی مردم دفاع کنند؟

ما مخالف شادی و شور انتخابتی نیستیم اما چیزی که در بعضی از ستادهای انتخاباتی نامزدهای شورای اسلامی شهر اتفاق می افتد نه احترام به حقوق شهروندی مردم است و نه با فرهنگ اسلامی متناسب است و نامزدهایی که درهیمن ابتدای کار به اساسی ترین و بنیادی ترین حقوق مردم پایبند نیستند و شئونات اسلامی را زیر پا می گذراند چه طور می خواهند وارد صحنه ای شوند که هم از حقوق شهروندی مردم دفاع کنندو هم پاسدار اسلام در شورا باشند.

کاندیدی که در ستاد انتخاباتی خود با جمع کردن جوانان کسنرت زنده اجرا میکند آیا صلاحیت ورود به شورای اسلامی شهر را دارد؟ این نامزد به جای اینکه در ستاد انتخابتی خود اهداف و برنامه خود را تشرح کنند با عوام فریبی و سوء استفاده از احساسات عده ای از جوانان سعی در فریب مردم برای کسب آرا را دارد.

اما در این بین نامزدهایی نیز هستند که رعایت اخلاق و شئونات اسلامی برای آنها از همه چیز مهمتر است و این وظیفه مردم را سختتر می کند تا تحت تاثیر جو سازی های نامزهایی که از تخصص بی بهره اند قرار نگیرند و به دنبال افرادی بروند که از تخصص و کار آمدی بالایی برخوردارند و وابسته به قدرت و پول های باد آورده نیستند بلکه نگاه آنان به مقوله شورای شهر فقط خدمت است.

1001/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار