رییس سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی استان زنجان:
روند کنترل تورم در استان زنجان هم رو به بهبود است و اقدامات زیادی در استان در این راستا و در راستای رونق اقتصادی صورت گرفته است.
کد خبر: ۸۸۶۰۲۳۸
|
۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رییس سازمان مدیریت و برنامهریزی استان زنجان در نشست خبری با اشاره به تعریف علم اقتصاد در جامعه امروز گفت: تخصیص بهینه منابع کمیاب به نیازهای نامحدود بشر باید از طریق نظام اقتصادی و سیستم سالم اقتصادی دنبال شود و این روند سبب می‌شود تا سیستم اقتصادی ما به تعامل برسد.

شهرام طهماسبی با اشاره به اینکه دولت یازدهم 3.5 برابر میزان یارانه اقشار آسیبپذیر و محروم زیر پوشش نهادهای حمایتی را افزایش داده است،افزود: از سویی 548 هزار میلیارد تومان در سطح کشور به بخشهای مختلف اقتصادی در راستای ایجاد فضاهای کسب و کار تزریق شده است.

وی با بیان اینکه شرکتهای دانش بنیان ظرفیتهای بسیار بزرگی در پیشبرد ثروت افزایی و اشتغال هستند، اظهار داشت: این تعداد از شرکتها در دولت فعلی به بیش از 3 هزار واحد رسیده در حالی که در دولت قبلی فقط 25 شرکت دانش بنیان در کشور وجود داشت.

طهماسبی با حذف برخی از یارانه‌بگیران تصریح کرد: با حذف پنج میلیون نفر از فهرست یارانه‌بگیران 2 هزار 700 میلیارد تومان صرفه جویی شده و یارانه خانوار‌های با وضعیت اقتصادی خوب قطع شده و این منابع در بخش‌های دیگر اقتصادی در کشور مصرف می‌شود. طهماسبی به ویژگی‌های دولت سالم و کارآمد اشاره و تصریح کرد: ارزیابی روابط درونی و ارتباط منطقی و نظام‌مند است و با این رویکرد‌ها می‌تواند در اداره کردن جامعه موفق عمل کرد و کشور را به سوی توسعه و آبادانی هدایت کند.

رییس سازمان مدیریت و برنامهریزی استان زنجان با اشاره به اینکه حذف یارانه خانوارهای با درآمد بالا در بهزیستی و کمیته امداد به شکل هدفمند مصرف شده است، ابراز کرد: با حذف یارانه‌بگیران پر درآمد این منابع به صورت هدفمند در بهزیستی و کمیته امداد صرف شده که 3.5 برابر یارانه آن‌ها افزایش یافته است.

شهرام طهماسبی با بیان اینکه 4.7 درصد از سرعت رشد تورم در کشور مهار شده است، یادآور شد: تورم در مجموع یکی از ابزارهای رشد اقتصادی به شمار میرود.

وی با بیان اینکه تورم در کالاها و خدمات مورد ارائه بخشهای دولتی حدود 5 برابر کنترل شده است، افزود: میزان کنترل تورم در بخش کالاها 5.5 برابر و در حوزه خدمات هم 3.8 برابر اعلام شده است.

طهماسبی بیان کرد: در بحث خوراکی و آشامیدنی در سطح کشوری در سال 92 تورم 44.1 درصد بوده و در سال 95 این میزان تورم به 7.5 درصد رسیده و توانستیم تورم را با 5.9 درصد کاهش داده و کنترل کنیم.

وی با اشاره به اینکه در بحث بهداشت و درمان در سطح کشوری 4.2 درصد کاهش تورم داشته‌ایم، خاطر نشان کرد: در سال 92 میزان تورم در حوزه بهداشت 38.8 درصد و در سال 95 این میزان به 9.1 درصد رسیده است.

طهماسبی ابراز کرد: روند کنترل تورم در استان زنجان هم رو به بهبود است و اقدامات زیادی در استان در این راستا و در راستای رونق اقتصادی صورت گرفته است.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان اظهار داشت: نرخ بیکاری در استان زنجان تک رقمی است و این یکی از موفقیت‌های استان زنجان به شمار می‌رود و باید توجه ویژه‌ای به ایجاد اشتغال در استان شود تا نرخ بیکاری افزایش پیدا نکند.

حسین امید مقدم با اشاره به نرخ بیکاری در استان زنجان طی چهار سال اخیر خاطر نشان کرد: در سال 91 نرخ بیکاری 11.2 درصد بوده و در سال 95 نرخ بیکاری 9.7 درصد بوده که در مدت چهار سال اخیر تقریبا ثابت بوده و تغییر 0.2 درصدی داشته است.

وی با اشاره به اینکه نرخ تورم ماهانه در استان زنجان موردارزیابی قرار می گیرد، تصریح کرد: نرخ مشارکت اقتصادی در استان زنجان 1.8 درصد است و پاسخ مناسبی برای جویندگان کار محسوب می شود.

امید مقدم عنوان کرد: در فروردین ماه 96 نرخ خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها در استان زنجان 12.6 درصد و نرخ کالا‌های غیرخوراکی در استان 7.2 درصد بوده است.

مدیر نظام فنی و اجرایی و دبیرخانه شورای فنی استان زنجان اضافه کرد: در بخش داوری هم اگر اختلافی بین کارفرما و مشاور یا پیمانکار پروژه ایجاد شود، سازمان مدیریت و برنامهریزی و نظام فنی و اجرایی حق اظهار نظر دارند.

محمود محمدی با اشاره به اینکه طی سال گذشته از 80 پروژه ملی در استان زنجان بازدید شده و نظارتهای مورد نظر بر روند اجرای آن به عمل آمده است، تصریح کرد: بازدید از پروژهها در سالجاری هم برنامهریزی شده است.

وی در خصوص ساماندهی حوزه پیمانکاران افزودچهارصد شرکت در استان ساماندهی شده اند .

ارسال نظرات