عضو بسیج جامعه پزشکی قزوین مطرح کرد:

ورود بسیج جامعه پزشکی به بحران‌های مختلف کشور/ تقسیم کشور به مناطق کوچک‌تر، برای تبادل تجارب اعضا

عضو بسیج جامعه پزشکی قزوین گفت: زمان و مکان برای بسیج جامعه پزشکی مطرح نیست و در هر کجا که مشکل یا بحرانی وجود داشته باشد حتما ورود پیدا می‌کند که این موضوع نشان‌دهنده فعال بودن این سازمان است.
کد خبر: ۸۸۶۰۲۵۶
|
۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۷
به گزارش سرویس بسیج جامعه پزشکی خبرگزاری بسیج، حسن اسماعیلی، عضو بسیج جامعه پزشکی قزوین درباره نقش بسیج جامعه پزشکی در مقوله مدیریت بحران در کشور گفت: بسیج جامعه پزشکی افراد و اشخاصی هستند که به شکل داوطلبانه بدون هیچ گونه چشم داشتی در این سازمان فعالیت می‌کنند.

 

وی ادامه داد: در جایی که شرح وظایف سازمان مطرح است و در مواقع بحرانی که نیاز به امداد وجود داشته باشد، بسیج ورود پیدا می‌کند؛ در سیل‌های اخیر و ریزگردها در خوزستان مشاهده می‌شود که بسیاری از امور برای نجات جان انسانها توسط اعضای بسیج انجام شد.

 

این پزشک عمومی با اشاره به اینکه زمان و مکان برای بسیج جامعه پزشکی مطرح نیست و در هر کجا که مشکل یا بحرانی وجود داشته باشد حتما ورود پیدا می‌کند، تصریح کرد: در زمان خشکسالی نیروهای بسیج می‌توانند ورود پیدا کنند و در درخت کاری و ایجاد فضای سبز اقدام کنند که این موضوع نشانده فعال بودن بسیج است.

 

وی درباره سایر فعالیت‌های بسیج جامعه پزشکی بیان کرد: سازمان بسیج جامعه پزشکی در موضوع پیاده روی اربعین نقش به سزایی را داشت و از نظر بهداشتی و درمانی تا جایی که ممکن بود اقدامات لازم را انجام داد.

 

اسماعیلی، در پاسخ به این سوال که تاثیر برپایی سمینارهایی مانند کنگره سلامت در حوادث و بلایا بر بسیج جامعه پزشکی گفت: برپایی این نوع کنگره بیشتر جنبه هماهنگی و تبلیغاتی برای افرادی که در سراسر کشور مشغول به فعالیت هستند را دارد و این افراد هر دو سال می‌توانند گردهمایی‌هایی را داشته باشند تا تجارب خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند و از تجارب یکدیگر استفاده کنند.

 

وی در ادامه افزود: در برپایی کنگره وقتی تعداد افراد زیاد باشد کیفیت همایش کاهش پیدا می‌کند؛ بهتر است به جای اینکه دو هزار نفر دور یکدیگر جمع شوند، ۱۰۰ تا ۲۰۰ نفر با یکدیگر به تبادل نظرات بپردازند و از جنبه نظری و عملی با یکدیگر تمرین کنند.

 

عضو بسیج جامعه پزشکی قزوین به بیان پیشنهاد به منظور ارتقاء علمی بسیج جامعه پزشکی پرداخت و گفت: ما می‌توانیم کل کشور را به مناطق و ناحیه‌های مختلف تقسیم کنیم و این افراد به جای اینکه یک بار در سال به دور یکدیگر جمع شوند، دو تا سه بار در سال به دور یکدیگر جمع شوند.

 

اسماعیلی، در پایان تاکید کرد: با این روش اعضای بسیج جامعه پزشکی تجارب مختلف در زمینه بحران را با یکدیگر تبادل می‌کنند؛ چراکه ممکن است بسیاری از بحرانهایی که در استانهای دیگر اتفاق می‌افتد در تهران رخ ندهد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار