مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان:

گواهی‌نامه‌های فنی و حرفه‌ای مورد قبول بسیاری از کشورهای صنعتی دنیا می باشد

گواهی‌نامه‌های فنی و حرفه‌ای معتبر بوده و ارزش ترجمه دارد و حتی گواهی‌نامه‌های ممتاز، مورد قبول بسیاری از کشورهای صنعتی می باشد.
کد خبر: ۸۸۶۰۲۸۰
|
۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان در نشست خبری با اشاره به سال قتصاد مقاومتی؛ تولید ـ اشتغال، گفت: یکی از مهم‌ترین راه‌های رسیدن به این هدف، توانمندسازی جامعه به ویژه نیروی جوان است.

محمدرضا انصاری افزود: تنها نهاد متولی ارائه آموزش‌های مهارتی، سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای است.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت آشنایی با اصطلاحات تخصصی، اظهار داشت: برنامه‌ریزی لازم برای ارائه و آموزش اصطلاحات تخصصی محمدرضا انصاری رشته‌های مهارتی به صورت مجازی و حضوری در دستور کار قرار گرفته است.

انصاری خاطر نشان ساخت: مسلط بودن مهارت‌آموزان به زبان فنی و تخصصی هر رشته داشتند که در همین راستا و هم‌سو با ارائه آموزش‌های مهارتی، زمینه آشنایی مهارت‌آموزان با اصطلاحات تخصصی مورد توجه قرار گرفت که این طرح در دو بخش آموزش مجازی و آموزش حضوری برگزار می‌شود که در فاز اول آن، دوره تخصصی برای همکاران در استان برگزار می‌کنیم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان تصریح کرد: ایجاد پنجره واحد آموزش‌های مهارتی در حوزه‌های فناوری اطلاعات، ICT و برق و الکترونیک گامی در راستای جلوگیری از موازی‌کاری توسط دستگاه‌های مختلف است که منجر به هم‌افزایی آموزشی می‌شود.

وی در ادامه افزود: در همین راستا آموزش‌های مهارتی در کارگاه‌های ثابت و سیار به علاقه‌مندان در رشته‌های مختلف ارائه می‌شود که از جمله کارگاه‌های سیار می‌توان تیم‌های سیار در زندان‌ها، پادگان‌ها، تیم‌های سیار در سکونت‌گاه‌های غیررسمی، مناطق محروم و روستایی، همچنین تیم‌های سیار جوار دانشگاه و کارخانه را نام برد.

انصاری با اشاره اینکه مرکز شهید شهریاری به عنوان یکی از قطب‌های برق و الکترونیک استان است، تصریح کرد: با تجهیز مرکز شهید شهریاری واقع در مرکز شماره یک شهید مفتح به عنوان یکی از قطب‌های فناوری اطلاعات، ICT و برق الکترونیک استان است. همچنین با تجهیز کارگاه مکاترونیک نیز یکی از کارگاه‌های مجهز در این حوزه را داریم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان با اشاره به حضور خوب مهارت‌آموزان استان در المپیاد ملی مهارت، تاکید کرد: سال گذشته با جهش خوبی مهارت‌آموزان استان در رشته‌های رباتیک، گرافیک، کاشی‌کاری و تراش CNC توانستیم مدال طلا و نقره کسب و در اردوی جهانی نیز گرافیک و کاشی‌کاری به مرحله نهایی صعود کردند که امیدواریم بتوانیم با همت مهارت‌آموزان، نماینده خوبی در مسابقات جهانی باشیم.

وی افزود: گواهی‌نامه‌های فنی و حرفه‌ای معتبر بوده و ارزش ترجمه دارد و حتی گواهی‌نامه‌های ممتاز، مورد قبول بسیاری از کشورهای صنعتی است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار