روز چهارم از مسابقات همبستگی کشورهای اسلامی آغاز شد.
کد خبر: ۸۸۶۰۳۱۳
|
۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۶
به گزارش خبرگزاری بسیج، چهارمین روز از بازی‌های کشورهای اسلامی امروز در حالی پیگیری می‌شود که ملی‌پوشان کشورمان در 5 رشته با حریفانشان رقابت می‌کنند.

بوکس:

امید احمدی‌صفا مشت‌زن کشورمان در وزن 49 کیلوگرم که در مسابقه نخست خود برابر اوزتورک از ترکیه به پیروزی رسیده بود، امروز برابر رافت حسین اف از آذربایجان حاضر شد و به برتری رسید و ضمن صعود به نیمه‌نهایی، مدال برنز خود را قطعی کرد.

ژیمناستیک:

-رقابت‌های ژیمناستیک امروز با حضور نمایندگان 5کشورها آذربایجان(2 نماینده)، ترکیه(2 نماینده)، ایران(2 نماینده)، قطر و اندونزی (هرکدام یک نماینده)در بخش دارحلقه پیگیری شد. سعیدرضا کیخا و هادی خناری‌نژاد نمایندگان ژیمناستیک ایران در این وسیله بودند که خناری نژاد با کسب امتیاز 13.850 روی سکوی سوم رفت و یک برنز برای ایران گرفت. کیخا هم با کسب امتیاز 12.700 به رتبه پنجمی بسنده کرد.

-فینال وسیله پارالل با حضور 12 نماینده(هر کشور 2 نماینده) از 6 کشور ایران، آذربایجان، ترکیه، الجزایر، قطر و اندونزی برگزار شد. سامان مدنی و هادی خناری نژاد نمایندگان ژیمناستیک کشورمان در این بخش بودند که مدنی با کسب امتیاز 12.750 در رتبه چهارم قرار گرفت. هادی خناری نژاد هم با کسب امتیاز 12.450 هشتم شد. در این وسیله ترکیه، الجزایر و آذربایجان به ترتیب در رده های اول تا سوم قرار گرفتند.

-مسابقات فینال انفرادی ژیمناستیک بازی های همبستگی کشورهای اسلامی امروز در حرکات زمینی برگزار شد. در این قسمت تیم ما یک فینالیست به نام سعیدرضا کیخا داشت که به مصاف رقبای خود از کشورهای آذربایجان، قطر، الجزایر و ترکیه رفت و در نهایت نتوانست عنوانی بهتر از هفتمی به دست آورد.در این حرکات ورزشکارانی از آذربایجان، الجزایر و ترکیه به ترتیب اول تا سوم شدند.

تیراندازی:

-محمد احمدی در ماده 25 متر تپانچه بادی استاندارد مردان که ساعتی قبل یک برنز کسب کرده بود، با 557 امتیاز در رده هفتم ایستاد. همچنین وحید گل‌خندان با 552 امتیاز دهم شد و بدین ترتیب هیچ کدام از نمایندگان در این ماده روی سکو نرفتند.

- رقابت‌های تیراندازی چهارمین دوره بازی های کشورهای اسلامی امروز با برگزاری مسابقات 50متر تپانچه آزاد مردان پیگیری شد. وحید گل خندان با 564 امتیاز بالاتر از 21 تیرانداز دیگر در صدر قرار گرفت و محمد احمدی نیز با 545 امتیاز صاحب جایگاه ششم شد. بدین ترتیب گل‌خندان و احمدی به مرحله هشت نفره فینال مسابقات 50متر تپانچه آزاد مردان راه یافتند. فینال مسابقات تیراندازی بازی‌های کشورهای اسلامی در ماده 50متر تپانچه آزاد مردان، با حضور هشت تیرانداز از کشورهای ایران و ترکیه (٢ نفر)، عربستان، عمان، عراق و آذربایجان (یک نفر) برگزار شد.وحید گل خندان و محمد احمدی تیراندازان کشورمان در این مرحله از مسابقات بودند. در این فینال محمد احمدی که در مرحله مقدماتی جایگاه ششم را به دست آورد، صاحب200.9 امتیاز شد و در جایگاه سوم ایستاد تا به مدال برنز دست یابد.وحید گل‌خندان اما با 141.7 امتیاز و ایستادن در جایگاه ششم از کسب مدال بازماند. این در حالی است که وی مرحله مقدماتی را با صدرنشینی تمام کرد.

-رقابت‌های تیراندازی بازی‌های کشورهای اسلامی در ماده 50 متر تپانچه آزاد مردان در باکو در حال پیگیری است.وحید گل‌خندان یکی از دو نماینده کشورمان در این بخش از مسابقات است که در رقابت با 21 تیرانداز دیگر موفق به رکوردشکنی شد.رکورد برون مرزی ایران در ماده 50 متر تپانچه آزاد مردان پیش از این در اختیار ابراهیم برخورداری با 561 امتیاز بود اما گل خندان امروز در مرحله مقدماتی رکورد را 564 امتیاز را ثبت کرد و رکورد شکنی کرد.

شنا:

- بنیامین قره حسن‌لو و سینا غلامپور در ماده 50 متر آزاد به آب زدند که قره حسن‌لو با ثبت رکورد 23 ثانیه و 90 صدم ثانیه و سینا غلامپور با زمان 24 ثانیه 23 صدم ثانیه به نیمه‌نهایی این ماده راه یافتند.

- آریا نسیمی شاد  در ماده 100 متر قورباغه به آب زد و با ثبت زمان یک دقیقه و 7 ثانیه و 11 صدم ثانیه به عنوان نفر یازدهم به نیمه نهایی این ماده راه پیدا کرد.

برنامه ورزشکاران ایرانی در روز چهارماین مسابقات به شرح زیر است:

تیراندازی:
تفنگ بادی سه وضعیت، تپانچه 25 متر استاندارد، تپانچه بادی 50 متر و 50 متر سه وضعیت زنان؛ ساعت9صبح

شنا:
50 متر کرال، 100 قورباغه؛ 10صبح

ژیمناستیک:
زمینی، پارالل، دارحلقه؛ 10صبح

بوکس :
49کیلوگرم و 75کیلوگرم؛ 12و 18عصر

وزنه‌برداری:
69کیلوگرم؛  ساعت 16


ارسال نظرات