پژوهشگر فضای مجازی در گفتگو با «بسیج» مطرح کرد
قلهکی از کاربران فضای مجازی خواست تا در بازنشر و اطلاع رسانی هرگز احساسی عمل نکنند و مصالح نظام و مردم را در نظر بگیرند.
کد خبر: ۸۸۶۰۴۳۴
|
۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۰
علی قلهکی پژوهشگر فضای مجازی و فعال رسانه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج با اشاره به  انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر روز جمعه و استفاده نامزدها از این فضا برای تبلیغات و همچنین ضد تبلیغ و تخریب رقیب گفت: فضای مجازی فضای بسیار کار امدی برای تبلیغات انتخاباتی است اما ضد تبلیغ و تخریب رغیب ایجاد شایعه و تهمت وافترا در این فضا جرم محسوب می شود.
وی با بیان اینکه در عصر حاضر بسیاری از جرایم به سمت فضای مجازی سوق یافته است، افزود: با توجه به عدم آگاهی برخی از افراد از فضای مجازی، مجرمان کمال استفاده از این موضوع را می برند و برای کاهش این سوءاستفاده ها فرهنگ سازان سایبری، رسانه ها و آگاهی مردم بسیار حائز اهمیت است.

 این پژوهشگر با اشاره به برنامه های سال جاری پلیس فتا برای برخور با مجرمین فضای مجازی، تاکید کرد: کشف حداکثری پرونده های این حوزه در راستای جلب رضایت عمومی با افزایش سطح علمی، آشنایی روش های نوین و اشرافیت به جرایم مجرمین در دستور کار پلیس فتای کشور قرار گرفته است.

وی از کاربران فضای مجازی خواست تا در بازنشر و اطلاع رسانی هرگز احساسی عمل نکنند و مصالح نظام و مردم را در نظر بگیرند، خاطر نشان کرد: کسب رای بیشتر برای نامزد مورد علاقه افراد و همچنین تخریب رقیب برای ریزش ارای وی یکی از دلایل کاربران مجازی برای ارتکاب جرایمی از قبیل تهمت، افترا، دروغ، جعل سند و عکس و... است.
ارسال نظرات