خبرهای داغ:
در صدا و سیمای مرکز قزوین صورت می گیرد:
سیمای مرکز قزوین گوشه هایی از زندگی آیت ا... باریک بین را در مستند تلویزیونی «تاجرزاده انقلابی» بازگو می کند.
کد خبر: ۸۸۶۰۴۹۷
|
۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، اکبری مدیر دفتر و روابط عمومی صداوسیمای مرکز قزوین اظهار کرد: این مستند گوشه هایی از زندگی شخصی، مبارزات سیاسی ، فعالیت های اجتماعی و مذهبی آیت ا... باریک بین را در بازه زمانی قبل از انقلاب بازگو می کند که نقش برجسته ای در آگاهی بخشی مردم برای مقابله با رژیم پهلوی و حمایت از مبارزین و انقلابیون قزوین داشته است.

اکبری افزود: تبیین اقدامات آیت ا... باریک بین در حوزه ی سازندگی و راه اندازی مؤسسات عام المنفعه دراستان و همچنین نقش ایشان بعنوان پدر معنوی استان از دیگر موضوعاتی است که دراین مستند بازگو خواهد شد.

آیت ا... هادی باریک بین در سال 1309 در قزوین متولد شد و  پس از کسب فیض از استاتید برجسته ی
حوزه های علمیه ی قم و نجف اشرف به قزوین بازگشت؛ وی در دوران پهلوی نقش فعالی در آگاهی بخشی به مردم و جریان سازی مردمی علیه رژیم شاه داشت؛ تا اینکه رژیم پهلوی وی را به شهرستان سردشت تبعید نمود.

با پیروزی انقلاب اسلامی بعنوان نماینده ی ولی فقیه و امام جمعه قزوین منصوب شد و علاوه بر حضور در جبهه های حق علیه باطل و پشتیبانی تدارکاتی رزمندگان اسلام، بسیاری از زیرساخت های دانشگاهی، حوزوی و امور عام المنفعه را در قزوین پایه ریزی نمود.

مرتضی باریک بین فرزند ارشد وی هم در عملیات فتح المبین به درجه ی رفیع شهادت رسید و آیت ا... باریک بین با روحیه ای مثال زدنی بر پیکر فرزندش نماز خواند تا نمونه ی عملی و بی بدیلی از اخلاص و شجاعت انقلابی را به همگان نشان دهد.

آیت ا... باریک بین به اذعان بسیاری از نخبگان، انقلابیون و سیاسیون بعنوان پدر معنوی استان همواره برای عمران و آبادانی استان تلاش نمود و پس از عمری مجاهدت سیاسی، علمی و اجتماعی سرانجام در سن 87 سالگی بدلیل نارسایی ریوی دعوت حق را لبیک گفت.

مستند تلویزیونی تاجرزاده ی انقلابی به تهیه کنندگی حمیدرضا محلاتی و کارگردانی محمد فیضی به مدت  45 دقیقه در سیمای مرکز قزوین تولید خواهد شد.

1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها