دمشق نیروهای خود را برای مقابله با حمله احتمالی امریکا در مرز عراق و اردن اعزام کرد.
کد خبر: ۸۸۶۰۵۰۸
|
۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۹
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری بسیج، گروه های معارض سوری از اعزام نیروهای دولتی سوریه به شهر السبع خبر دادند.

این شهر مهم که در نزدیکی بزرگراه دمشق - بغداد قرار دارد هفتۀگذشته تحت کنترل ارتش سوریه در آمد.

عصام الرئیس، سخنگوی جبهه جنوبی گروه موسوم به ارتش آزاد سوریه، به رویترز گفت: «آنها قوای گسترده‌ای که به توپخانه، تانک‌ها و خودروهای زرهی مجهز است را (به منطقه) اعزام کرده‌اند

پیکارجویان این گروه معارض دولت سوریه در پایگاهی در نزدیکی مرز با عراق تحت نظر نیروهای ویژۀامریکایی دوره‌های آموزشی را می‌گذرانند.

خبرگزاری رویترز به نقل از منابع اطلاعاتی نوشت این پایگاه در حال تبدیل شدن به مرکزی برای طرح‌ریزی عملیات در استان دیرالزور است.

این در حالیست که رسانه‌های سوری روز یکشنبه از پیشروی‌های جدید نیروهای دولتی در برابر گروه‌های تروریستی مستقر در این استان خبر داده بودند.

 

یگان‌های ارتش سوریه در نبرد با گروه‌های وابسته به داعش در استان دیرالزور شماری از آنان را به هلاکت رساندند و مواضع و مخفیگاه‌های آنان را نابود کردند.

هفتۀگذشته حدود هفت هزار و 400 سرباز در اردن رزمایش مشترکی را با نیروهای امریکایی برگزار کردند که به عنوان بزرگترین و پیچیده‌ترین رزمایش از آن یاد شد.

برگزاری این رزمایش نگرانی‌هایی را دربارۀاحتمال تجاوز امریکا و هم‌پیمانانش برای جلوگیری از پیشروی‌های نیروهای سوری در برابر داعش به وجود آورد.

به گزارش پرس نی وی، همزمان با حرکت نیروهای ارتش سوریه به سمت شرق برای بیرون راندن داعش از استان دیرالزور، ولید معلم، وزیر امور خارجۀسوریه به اردن هشدار داد بدون اجازۀدولت دمشق وارد این کشور جنگ‌زده نشود.

معلم تأکید کرد: (اگر نیروهای اردنی بدون هماهنگی با دولت سوریه وارد شوند آنها به عنوان نیروهای متخاصم در نظر گرفته خواهند شد).

نیروهای امریکایی علاوه بر حضور در اردن داخل سوریه نیز گروه‌های معارض را آموزش می‌دهند.

 
 
ارسال نظرات