عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه تحقیق و تفحص از طرح تحول سلامت برای مجلس بار مالی زیادی دارد، گفت: تفحص‌هایی که قبلاً در مجلس شورای اسلامی انجام شده تاکنون هیچ نتیجه‌ای در مجلس نداشته است.
کد خبر: ۸۸۶۰۵۴۰
|
۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۶

به گزارش سرویس بسیج جامعه پزشکی خبرگزاری بسیج، حسینعلی شهریاری عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی مبنی بر لزوم تحقیق و تفحص از طرح تحول سلامت و دلیل عدم موافقت مجلس برای تحقیق اظهار داشت: تحقیق و تفحص برای مجلس بار مالی زیادی دارد، شاید دلیل اصلی مخالفت اکثریت نمایندگان برای اجرای این طرح زمان نامناسب و نزدیک شدن به انتخابات بوده است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تحقیق و تفحص‌هایی که قبلا در مجلس شورای اسلامی انجام شده هیچ برآیندی نداشته است، گفت: به این صورت که تحقیق و تفحص بعد از اینکه به قوه قضاییه ارجاع داده می‌شود تاکنون هیچ نتیجه‌ای در مجلس نداشته و ما هیچ اقدامی را از قوه قضاییه ندیده‌ایم.

شهریاری در پاسخ به اینکه با توجه به صرف هزینه‌های هنگفت در طرح تحول سلامت طی 4 سال گذشته شفاف سازی در این حوزه ضرورت است یا نه؟ تصریح کرد: در مجلس ابزارهای زیادی برای بررسی وجود دارد، می توان تذکر داد، سوال پرسید یا استیضاح کرد اینها همه از ابزار مجلس است و فقط تحقیق و تفحص نیست.

وی گفت: طرح تحول سلامت ممکن است به دلیل دیرکرد در پرداختی‌ها موجبات نگرانی برخی از مراکز را فراهم کرده باشد که البته حق با آنهاست و وظیفه دولت حل این مشکل و تأمین منابع مالی آن است اما هدف نمایندگان مجلس هم در نهایت رضایتمندی مردم است.

این جراح و متخصص چشم با اشاره به اینکه اجرای طرح تحول باعث کاهش نگرانی‌های مردم به خصوص در بیمارستان‌های دولتی شده است گفت: قدر مسلم هر طرح بزرگی دارای مشکلاتی است که باید سعی کنیم مشکلات آن را برطرف شود.

شهریاری اظهار کرد: به نظر بنده با توجه به تجربه‌ی دوره‌های گذشته از طریق تحقیق و تفحص مشکلات به معنای واقعی حل نمی‌شود و اگر در دولت آینده ضرورتی اتفاق بیافتد مجلس می‌تواند از طرق مختلف این مسئله را رسیدگی کند نه اینکه طرح تحول سلامت تعطیل شود.

وی در پاسخ به انتقادات وارده شده به طرح تحول سلامت گفت: اجرای این طرح خواسته مقام معظم رهبری و مجلس بود که در حال حاضر دولت یازدهم موظف به انجام این طرح شده است و باید ادامه یابد.

این مقام مسئول در پایان گفت: هیچ دولتی نمی‌تواند از زیر بار این مسئولیت شانه خالی کند اما برای اجرای طرح تحول سلامت مشکلاتی است که باید حل شود و اگر منابع مالی پایداری مورد نیاز است مجلس باید برای آن بودجه‌ای را پیش‌بینی کند.

 

ارسال نظرات